اولین برد ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که اولین برد تاریخ فوتبال ملی در دیدارهای آغازین جام جهانی هم بود عنوان پرتماشاگرترین بازی تیم ملی در این تورنمنت بزرگ را نیز به خود اختصاص داد تا همه رکوردهای ملی ایران را بشکند.

با توجه به حضور ۶۲۵۴۸ نفر در ورزشگاه کریستوفسکی بندر سن پترزبورگ برای تماشای بازی ایران با مراکش این جدال به پرتماشاگرترین بازی تاریخ تیم ملی در جام های جهانی تبدیل شد تا رکورد بازی با آرژانتین در ورزشگاه بلو هورزنته برزیل شکسته شود. جدالی که با ۵۷۶۹۸ نفر عنوان دومین بازی پرتماشاگر تیم ملی را به خود اختصاص داد.

سومین بازی پرتماشاگر ایران در جام های جهانی نیز به بازی با پرتغال در آلمان ۲۰۰۶ اختصاص دارد، جدالی که در ورزشگاه فرانکفورت برگزار شد و نزدیک به ۴۸ هزار نفر را به این ورزشگاه مدرن در قلب آلمان کشاند تا شاهد شکست تیم ملی مقابل یاران کریس رونالدو و لوئیز فیگو باشند.

کم تماشاگرترین بازی ایران در جام های جهانی نیز به ۱۹۷۸ برمی گردد، جایی که تیم ملی به مصاف اسکاتلند رفت و تنها در حضور ۷ هزار نفر تماشاگر با این تیم سرشناس اروپایی به تساوی ۱-۱ رسیدیم تا تنها امتیاز در آن تورنمنت را به حساب خود واریز کنیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.