رویترز گزارش داد، رییس‌جمهور آمریکا در توییتی گفت که دولت او خودروهای اروپایی را ۲۰ درصد در آمریکا گران‌تر خواهد کرد، مگر این‌که اروپا، تعرفه‌ها و موانع تجاری خود را در مقابل آمریکا پایین بیاورد.

ترامپ در این توییت نوشته است: بر اساس تعرفه‌ها و موانع تجاری‌ای که از مدت‌ها قبل، توسط اروپا، برای آمریکا و شرکت‌ها و کارکنان بزرگ آن وضع شده است، اگر این تعرفه‌ها و موانع به زودی برداشته نشوند و کاهش پیدا نکنند، ما برای تمام خودروهای آنها که به آمریکا وارد می‌شوند تعرفه‌ای ۲۰ درصدی وضع می‌کنیم. آنها را این‌جا (در آمریکا) بسازید!

تهدیدات ترامپ درحالی صورت می‌گیرند که اروپا تعرفه‌های جدیدی را بر کالاهای آمریکایی وضع کرده است تا پاسخ تعرفه‌های آمریکا بر واردات آلومینیوم و فولاد از اروپا را بدهد.

ویسکی بوروبورن، شلوارهای جین لویز و موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسونکه از آمریکا وارد می‌شدند، همگی در لیست کالاهای آمریکایی قرار دارند که حالا در اروپا گران‌تر شده‌اند.

این توییت ترامپ بلافاصله اثر خود را بر قیمت سهام شرکتهای خودروساز بزرگ اروپا نشان داد. 

به طوری که سهام خودروسازان اروپایی به شدت در حال افت هستند؛ ارزش سهام فیات ۲.۶ درصد در این ۱۰ دقیقه سقوط کرد، بی‌ام‌ دابلیو ۲.۱ درصد از ارزش خود را از دست داد و دایملر که این هفته نسبت به کاهش سود خود تحت تاثیر تعرفه‌ها هشدار داده بود، ۱.۱ درصد دیگر افت کرد.

در تصویر زیر میزان افت سهام خودروسازان طی ده دقیقه گذشته نمایش داده شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.