او که صدمین گل جام جهانی روسیه را زد، بعد از پیروزی ۲ بر یک برابر نیجریه گفت: «فوق‌العاده است که اینطوری بردیم، ما شایسته این شادی بودیم. می‌دانستم خدا با ما است و ما را تنها نمی‌گذارد. از همه هوادارانی که اینجا هستند، به خاطر فداکاری‌شان تشکر می‌کنم و آنهایی که در آرژانتین هستند و همیشه با ما بوده‌اند. پیراهن تیم ملی بالاتر از همه است.»

مسی بعد از دیگو مارادونا و گابریل باتیستوتا سومین بازیکن آرژانتینی است که در سه جام جهانی گل زده و آرژانتین برای چهارمین بار متوالی به مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام جهانی صعود کرده. او درباره بازی گفت: «خیلی متعادل بود، ما نیمه اول را تحت کنترل داشتیم، مالکیت توپ با ما بود اما در خیلی از دقایق نیمه دوم آنها بهتر بازی کردند و گلشان کار را خیلی سخت‌تر کرد. با گذشت زمان عصبی شدیم و برای همین پرس کردیم و بیشتر حمله بردیم و توانستیم گل دوم را بزنیم. خیلی زحمت کشدیم، موقعیت سختی بود اما همه نفس راحتی می‌کشیم. فکر نمی‌کردیم اینقدر سخت باشد اما از صعود مطمئن بودیم و خوشبختانه همینطور شد.»

مسی که این هفته ۳۱ ساله شد در پاسخ به این سوال که شخصا چه حسی دارد، گفت: «خوبم، خیلی خوشحالم. واقعا دردناک بود اگر از مرحله گروهی حذف می‌شدیم.»

مسی به خوبی از خطرات بازی با فرانسه در مرحله بعد آگاه است: «ما بازی‌ها را با دقت دنبال کرده‌ایم و می‌دانیم چه قدرتی دارند. فرانسه هم تیم خوبی است هم بازیکنان خوبی دارد. مدافعان آنها، هافبک‌های خوب و مهاجمان عالی. بازیکنان سریعی دارند که می‌توانند تفاوت ایجاد کنند. هم‌تیمی‌هایم در بارسلونا هم هستند که خیلی خوب آنها را می‌شناسم.»

مارکوس روخو هم گفت: «ما به این پیروزی نیاز داشتیم، جام جهانی تازه برای ما شروع شده. لیونل مسی گفته بود گل می‌زند، خوشحالم که او دوباره خودش شده. این گل برای خانواده‌ام و کل تیم. بزن بریم آرژانتین!»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.