محمد حسین مقیمی عصر شنبه در نشست شورای هماهنگی دانشگاه های استان تهران که در سالن امیر کبیر دانشگاه تهران برگزار شد اظهارداشت: یکی از اقدامات مهمی که به دنبال آن هستیم برقراری ارتباط میان دانشگاه و امور اجرایی است، چرا که در شهر و سطح استان بزرگترین و مهم ترین قطب های علمی و دانشگاهی وجود دارند.

وی با بیان اینکه توجه به مراکز علمی و دانشگاهی استان می تواند به توسعه و پیشرفت در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری کشور کمک کند افزود: با همکاری دانشگاه ها می توان در جهت اصلاح فناوری و تولیدات گام های خوبی برداشت و محصولات با کیفیت تری را تولید کرد.

مقیمی ادامه داد: در جهت همکاری بیشتر با دانشگاه ها، تاکنون سه جلسه با روسای دانشگاه ها برگزار شده که در نظر داریم تا هر فصل جلسات کاری خوبی را با این نهادهای علمی برگزار کنیم.

استاندار تهران گفت: برای حمایت بیشتر از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهی حدود ۲ میلیارد تومان منابع مالی در نظر گرفتیم.

مقیمی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور می توان با امکانات دانشگاه ها، تخصیص منابع مالی استان و توجه به شهرک های دانش بنیان کمبودهای علمی و فناوری در استان را جبران کنیم.

*دانشگاه ها نقش اساسی در کشور دارند

همچنین رئیس دانشگاه تهران در این نشست با بیان اینکه دانشگاه نقش اساسی در برطرف کردن مشکلات زیست محیطی، اقتصادی و آب، آلودگی هوا دارد گفت: معتقدیم که این مشکلات با صرف کارشناسی حل خواهد شد چرا که در دنیا این موارد با اطلاعات روز دانشگاه ها مرتفع می شود.

دکتر محمود نیلی احمد آبادی افزود: برای اینکه دنیا بر روی دانشگاه ها سرمایه گذاری می کند بخاطر حل اشتغال نبوده بلکه در نظر دارد تا مشکلات پیرامونی را حل کند.

به گفته وی در حال حاضر دانشگاه ها بهترین محل برای تعامل علمی بشمار می روند و توجه به این مقوله می تواند بهترین مسیر را برای اتصال کشور به علم و فناوری ها روز جهانی در پی داشته باشد.

این نشست با حضور نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، عیسی فرهادی فرماندار تهران، شکر الله حسن بیگی معاون سیاسی استاندار و روسای ۱۳ دانشگاه برتر استان تهران در سالن امیر کبیر دانشگاه تهران برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.