بی بی سی گزارش داد، در سال گذشته میلادی ۱۲ هزار و ۹۹۴ تبعه انگلیسی برای دریافت تابعیت اروپایی اقدام کرده‌اند. این در حالی است که در سال قبل از آن (۲۰۱۶) ۵ هزار و ۲۵ تن و ۳ سال پیش یک هزار و ۸۰۰ تن برای دریافت تابعیت اروپایی اقدام کرده بودند.

بنابراین گزارش، بیشترین درخواست تابعیت از آلمان صورت گرفته که بر اساس آمار منتشرشده، از ۵۹۴ مورد ثبت‌ شده در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۷ هزار و ۴۹۳ مورد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

همچنین فرانسه و بلژیک به ترتیب دومین و سومین تابعیت رایج و مورد درخواست مردم انگلیس بوده است. این گزارش حاکی است که آمار درخواست تابعیت فرانسه از ۳۲۰ مورد در سال ۲۰۱۵ به یک هزار و ۵۱۸ مورد در سال گذشته و همچنین تابعیت بلژیکی از ۱۲۷ مورد به یک هزار و ۳۱۸ مورد طی سه سال گذشته افزایش‌ یافته است.

گرفتن تابعیت اروپایی، به شهروندان انگلیسی این امکان را می‌دهد که پس از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا همچنان بتوانند عضو این اتحادیه باقی‌مانده و از امتیازات آن استفاده کنند.

طبق توافق‌های اولیه صورت گرفته اتباع انگلیسی پس از خروج از اتحادیه اروپا ناچار به دریافت مجوز تردد برای ورود به کشورهای اروپایی خواهند بود.

بنا بر اعلام دولت انگلیس، این کشور به‌طور رسمی در ماه مارس آتی(اسفند / فروردین) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد؛ این در حالی است که چشم انداز توافق میان دو طرف همچنان تیره است. مذاکره‌ کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا دیروز (جمعه) اعلام کرد که اختلافات &#۳۹;بزرگ و جدی&#۳۹; میان بروکسل و لندن بر سر برگزیت وجود دارد.

وی تاکید کرد که زمان برای رسیدن به توافق با انگلیس بسیار کم است و اتحادیه اروپا در انتظار جزئیات برنامه لندن برای خروج از اتحادیه اروپا است. وی ابراز امیدواری کرد که این برنامه، دربرگیرنده راهکارهای عملی و واقع‌بینانه باشد.

هم‌زمان درباره آینده وضعیت اقتصادی و سیاسی این کشور بالاگرفته است. بیشتر شاخص‌های آماری و تحولات سیاسی ماه‌های اخیر انگلیس حاکی است که این کشور وارد فصل تازه‌ای از چالش‌ها و بحران‌های داخلی شده است.

رئیس بانک مرکزی انگلیس فاش کرده است که برگزیت چهل میلیارد پوند به اقتصاد این کشور خسارت زده و درآمد خانواده‌ها به میزان زیادی کاهش‌یافته است. همچنین شمار زیادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای انگلیس شعبات خود را تعطیل و کاهش نیرو داده‌اند. چشم‌انداز رشد اقتصادی انگلیس تا حد قابل‌توجهی کاهش‌یافته و اتاق بازرگانی، اقتصاد انگلیس را در وضعیت &#۳۹;مرگ تدریجی&#۳۹; توصیف کرده است.

نخست‌وزیر انگلیس قرار است در هفته جاری نشستی را با اعضاء کابینه خود درباره جزئیات برنامه خروج از اتحادیه اروپا برگزار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.