او جواد یساری است.خواننده سال های دور ایران که حالا پس از ۴۰ سال مجوز گرفته تا دوباره بخواند.یساری که طرفداران زیادی هم دارد مهمان سرویس فرهنگی در کافه خبر بود.او در بخشی از این مصاحبه درباره ورزش هم حرف زد.علاقه اش کشتی است و خودش هم قبلا کشتی می گرفته است.

این روز‌ها تب جام جهانی همه را فرا گرفته، مسابقات را دنبال می‌کنید؟

راستش فوتبالی نیستم، ولی معتقدم تیم ملی نمایش خیلی خوبی ارائه کرد. نمایشی گرم که باعث رضایت مردم شد. در مورد امور فنی، کارشناسان باید نظر بدهند، ولی همین که مردم خوشحال شدند و از نتایج تیم ملی ابراز رضایت می‌کنند برایم ارزشمند است. بازی با پرتغال را به دلیل اهمیت بسیار زیاد آن کامل دیدم. واقعاً خوب بودیم. چقدر حیف شد صعود نکردیم.

اهل فوتبال نیستید، اما کاملاً ورزشی هستید. می‌دانیم که خیلی کشتی را دوست دارید.

بله، نه تنها کشتی را دوست دارم بلکه خودم هم کشتی‌گیر بودم. عشق من کشتی است. سن و سال شما قد نمی‌دهد، زمان جوانی ما کشتی حتی مساوی هم داشت و تک‌حذفی نبود. یک بار من ۱۷ تا کشتی گرفتم و در جدول ماندم، اما در نهایت حذف شدم. هنوز هم کشتی را خیلی دوست دارم. با محمد بنا هم خیلی رفیقم. مرد آقاییه. برای کشتی ما حسابی زحمت کشید.

پس هم کشتی آزاد را دنبال می‌کنید و هم کشتی فرنگی را؟

بله آقا. به نظرم کشتی فرنگی ما این سال‌ها خیلی پیشرفت کرده و در مقاطعی حتی از کشتی آزاد ایران هم سبقت گرفت.

ولی متأسفانه دیگر حمید سوریان را نداریم.

آقای سوریان حسابی زحمت کشید و کلی مدال برای‌مان آورد. دستش درد نکند، اما مطمئن باشید کشتی فرنگی ایران حتی بدون حمید عزیز هم در اوج می‌ماند.

اگر روزی به شما پیشنهاد خواندن آهنگ تیم ملی فوتبال را بدهند، قبول می‌کنید؟

اولاً که برای ورزش آهنگ خوانده‌ام. من برای کشتی آهنگ خوانده‌ام، اما در مورد سؤال شما، بله. چرا که نه؟ من شغلم خوانندگی است و اگر روزی پیشنهاد شود، حاضرم برای تیم ملی فوتبال هم بخوانم. همه این‌ها فرزندان ایران هستند و موفقیت آن‌ها آرزوی ماست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.