خبرگزاری فرانسه از برلین گزارش داد، زیهوفر وزیر کشور آلمان که روز یکشنبه استعفای خود را به آنگلا مرکل تقدیم کرده بود، امروز توانست با وی بر سر موضوع بحث برانگیز مهاجران به توافق برسد.

زیهوفر پس از دیدار و گفت و گوی چند ساعته با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، با شرکت در نشستی خبری تاکید کرد که درمقام خود باقی می ماند و بر اساس توافقی که با صدر اعظم کرده است، به تلاش های خود برای مبارزه با پدیده مهاجرت غیر قانونی در مرزهای مشترک آلمان و اتریش ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، حزب سوسیال مسیحی آلمان نیز که زیهوفر از اعضای آن است، امروز (سه شنبه) در نشستی با موضوع رفتن یا ماندن او از دولت را به رای گذاشتند و بعد از رای گیری به آن رای منفی دادند.

موضوع مهاجرت و چگونگی محافظت از مرزهای شرقی آلمان، موضوعی است که همواره مورد بحث میان زیهوفر و مرکل بوده است.

صدراعظم آلمان در آخرین موضع گیری های خود درباره مساله مهاجران گفت که نمی تواند اجازه دهد خارج از چارچوب توافق اخیر بروکسل، وزیر کشورش تصمیم های یک جانبه اتخاذ کند.

زیهوفر پیشتر طرحی برای کنترل و کاهش ورود مهاجران به آلمان، به مرکل ارائه کرده بود اما وی طرح زیهوفر را وتو کرد.

این طرح ۶۳ بندی شامل پیشنهادهایی از جمله استفاده از پلیس مرزی برای بازگرداندن مهاجرانی بود که خواستار پناهندگی در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا شده بودند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی در آلمان پیش بینی کرده بودند که استعفای زیهوفر از وزارت کشور و خروج حزب سوسیال مسیحی از دولت ائتلافی مرکل، می تواند آلمان را وارد بحران جدیدی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.