محمد حسین مقیمی در حاشیه جلسه احیای بافت فرسوده شهر تهران گفت: به علت کاهش بارش ها و کمی حجم آب پشت سدها، ​برق تولیدی از نیروگاه برقابی به جای ۹ هزار مگاوات ۵ هزار مگاوات شده است و با کاهش برق در کشور مواجه هستیم.

 

وی اضافه کرد: از این رو هیئت دولت چندی پیش مصوبه‌ای را گذراند که ساعت کار ادارات دولتی در شهرهایی که دمای آن تا ۴۵ درجه برسد باید به ۵:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تغییر یابد اما این بند از مصوبه نیز که مربوط به ۴۵ درجه بود حذف شد و این اختیارات را به استانداران داد که ساعت کار ادارات دولتی را مدیریت کنند.

 

مقیمی با بیان اینکه اوج مصرف برق در استان تهران ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ است از اول تیرماه اعلام شد که همه دستگاه های دولتی باید لوازم سرمایشی خود را تا ساعت ۱۳:۳۰ استفاده کنند و پس از آن مجاز به استفاده از ان تا فردای آن روز نیستند.

 

استاندار تهران افزود: اگر ساعت کار را تغییر دهیم مشکل کمبود برق حل خواهد شد و موضوع خاموشی های روزهای اخیر در استان تهران نیز حذف می شود یا به حداقل خواهد رسید.

 

هر چند استاندار تهران دستور مشخصی درباره تغییر ساعت کار ادارات دولتی نداد اما به مردم توصیه کرد که از لوازم برقی پرمصرف در ساعات پیک مصرف خودداری کنند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.