دو شهروند انگلیسی، یکی یک زن ۴۴ ساله و دیگری یک مرد ۴۵ ساله پس از مسمومیت با ماده سمی نوویچوک به بیمارستان منتقل شدند؛ پلیس گفته که این حمله در نزدیکی محلی رخ داده که جاسوس سابق و دوجانبه روس و دخترش مورد حمله قرار گرفته بودند.

انگلستان دولت روسیه را به حمله با این عامل شیمیایی علیه این دو شهروند روس متهم می‌کند اما دولت مسکو این اتهام را رد کرده است.

ساجد جاوید، وزیر کشور انگلستان گفت: چشم‌ها به سوی روسیه دوخته شده است. زمان آن فرا رسیده که دولت روسیه پا پیش بگذارد و آنچه را که اتفاق افتاده، شرح دهد.

وی به پارلمان انگلستان گفت: برای مردم ما غیرقابل قبول است که چه عمدی و چه سهوی مورد حمله قرار گیرند.

کرملین گفته است که دولت روسیه پیشنهاد کمک به لندن را برای این بررسی‌ها داده اما دولت انگلستان آن را رد کرده است.

ترزا می، نخست وزیر انگلستان در جریان دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین گفت: این واقعا مایه تاسف و آزاد دهنده است که دو فرد دیگر با عامل نوویچوک مسموم شوند.

در ابتدای امر این شبهه به وجود آمده بود که دو شهروند انگلیسی که روز شنبه به بیمارستان منتقل شدند، به خاطر مصرف بیش از حد هروئین یا کراک مسموم شده باشند اما آزمایشات بعدی نشان داد که آنها تحت تاثیر نوویچوک مسموم شده‌اند.

پلیس لندن اعلام کرد که این دو فرد پس از به دست گرفتن وسیله‌ای که به نوویچوک آغشته بود، مسموم شدند.

وزیر کشور انگلستان گفته است که ماده مذکور که این دو شهروند انگلیسی به واسطه آن مسموم شده‌اند همانی است که باعث مسمومیت جاسوس سابق روس و دختر شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.