وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر امروز (جمعه) خود به کره شمالی و دیدار با مقام‌های این کشور ابراز امیدواری کرد که به تکمیل جزئیات مربوط به خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی حاضر در جنگ دو کره برسد.

 

 دیدار و گفتگوی مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با مقام‌های کره شمالی شامل کیم یونگ چول، از مقام‌های ارشد دولت پیونگ یانگ سه ساعت به طول انجامید اما هنوز مشخص نیست که آیا پامپئو با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی دیدار می‌کند یا خیر.

وی قرار است امشب را در پیونگ یانگ بماند؛ این نخستین اقامت شبانگاهی وی در کره شمالی محسوب می‌شود.

وزیر خارجه کره شمالی به خبرنگاران گفت: ما نخستین دیدار امروز خود را به پایان رساندیم. من از کار گروهی خودم بسیار خرسندم.

پامپئو پیش از سفرش به کره شمالی گفته بود که به دنبال تکمیل برخی از جزئیات درباره تعهدات کره شمالی و حفظ وضعیت در راستای تحقق توافق به دست آمده در نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور است.

کیم یونگ چول در جریان میزبانی از پامپئو گفت: این سومین سفر شما به کره شمالی است و من حدس می‌زنم که شما به سفر به کشور من عادت کرده‌اید. هرقدر که شما به اینجا بیایید، اعتماد بیشتری بین آمریکا و کره شمالی ایجاد می‌شود.

دیدارهای پامپئو که از روز شنبه بار دیگر از سر گرفته می‌شود، از نزدیک تحت نظارت از سوی مقام‌های منطقه است. وی قرار است روز یکشنبه به کره جنوبی و توکیو نیز برود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.