واشنگتن پست در مطلبی که به نقل از چند مقام آمریکایی منتشر کرد، نوشت: هربرت مک‌مستر در زمان خدمت به عنوان مشاور امنیت ملی در دولت دونالد ترامپ یک بار گفته است رئیس‌جمهور فکر می‌کند که می‌تواند با پوتین دوست باشد اما من نمی‌دانم که چرا او چنین چیزی می‌خواهد.

این گزارش در آستانه سفر چند روز دیگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به اروپا؛ جایی که او قرار است به دیدار هم‌پیمانان کشورش در ناتو برود، و همچنین سفری که بعد از آن او به شهر هلسینکی به منظور دیدار با پوتین خواهد داشت،‌ منتشر می‌شود.

ماه فوریه گذشته، ترامپ بعد از آنکه مک‌مستر اعلام کرد مدارکی انکارناپذیر درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا وجود دارد علنا به مک‌مستر حمله کرد.

اوایل آوریل گذشته این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا همزمان با تلاش ترامپ برای ایجاد تغییراتی در تیم امنیت ملی‌اش کاخ سفید را ترک کرد. بعد از کناره‌گیری وی، ترامپ جان بولتون را جانشین او در این سمت کرد.

کاخ سفید اعلام کرده که دیدار ترامپ با پوتین در تاریخ ۱۶ ژوئیه فرصتی است برای آنکه رهبران دو کشور رابطه نزدیک‌تر و همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها بین کشورهایشان برقرار کنند.

ترامپ پنجشنبه شب در یک تجمع انتخاباتی در مونتانا هرگونه صحبت درخصوص اینکه برای چنین نشستی آماده نیست را رد کرده و انتقادهایی که از پوتین مطرح می‌شود را مردود دانست.

او گفت: آنها می‌گویند آیا رئیس‌جمهور ترامپ برای این دیدار آماده است و یا اینکه پوتین مامور کا.‌گ‌.ب است و چنین و چنان اما می‌دانید چطور است؟ پوتین فرد خوب و درستی است و ما همگی خوب هستیم. ما انسان هستیم. آیا من آماده‌ام؟ کاملا آماده هستم. من کل عمرم را برای انجام چنین کارهایی آماده بودم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.