کی‌ یو‌ نروانتو ظهر امروز در مراسم امضا قرارداد همکاری و انتقال تولید تجهیزات فوق پیشرفته LED شرکت ملترون فنلاند و گروه صنعتی شایان برق ایران اظهار داشت: روابط ایران و فنلاند بسیار دوستانه بوده و مربوط به ۱۰۰ سال پیش است که ایران جزو نخستین کشورهایی بود که فنلاند را به رسمیت شناخت.

وی افزود: کشور فنلاند در اروپا کشور مهمی است و ظرفیت‌های فراوانی دارد که زمینه همکاری ایران و فنلاند را رقم می‌زند، امیدواریم این همکاری‌ها با ایران در زمینه هایتک انرژی شکل بگیرد و به ظرفیت ۱۰۰ میلیون دلاری که  پیش‌بینی شده نزدیک شویم.

سفیر فنلاند تصریح کرد: قطع به یقین می‌دانیم که آینده روابط تجاری ما گسترده است ولی الزاماتی دارد که فراهم کردن محیط تجاری مناسب از جمله این الزامات است، ماموریت بنده در سفارت اکتشاف و پیدا کردن فرصت‌های همکاری است که به این منظور باید یک یا چند بیزینس شکل بگیرد تا همکاری‌های آینده را بر پایه آن برنامه‌ریزی کنیم.

کی‌یو‌نروانتو بیان کرد: درحال حاضر ایران و اروپا در برهه ویژه‌ای از مذاکرات هستند و بنده به عنوان مقام سیاسی کشور فنلاند در ایران و رهبران سیاسی در کشور فنلاند تمایل همکاری دارم.

وی ادامه داد: در مدت دو سال اخیر که روابط ما قوی‌تر شده و ما اینجا میزبان وزرای خود در ایران بودیم سعی بر این داشتیم که روابط تجاری قوی‌تری با ایران برقرار کنیم و به آینده امید داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.