خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این حکم در پی کش و قوس‌های فراوان درباره آزادی لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری پیشین برزیل پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتین اعلام شده است.

با وجود اینکه داسیلوا در حال سپری کردن ۱۲ سال محکومیتش به اتهام فساد است، اما همچنان از محبوبیت زیادی در میان مردم برزیل برخوردار است و براساس نظرسنجی‌ها، وی شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اکتبر سال جاری میلادی را دارد.

قاضی پدرو گبران نتو، از دادگاه تجدیدنظر حکم مربوط به آزادی داسیلوا را رد کرده و دستور داد که وی باید همچنان در زندان بماند.

قاضی کشیک "روجریو فاورتو" از دادگاه استیناف شهر پورتو آلگره در جنوب برزیل به نفع آزادی داسیلوا رای داد اما قاضی ارشد مقابله با فساد برزیل به نام "سرجیو مورو" که در سال ۲۰۱۷ حکم بازداشت و حبس رئیس جمهوری پیشین را صادر کرده بود، اعلام کرد که قاضی کشیک اختیار اینکه آزادی داسیلوا را اعلام کند، ندارد.

در پی اعلام حکم قاضی دادگاه تجدیدنظر در باقی ماندن داسیلوا در زندان، بیش از ۱۰۰۰ تن از حامیانش درمقابل زندانی که وی در آن حبس خود را می‌گذراند، تجمع کرده و پرچم‌های برزیل را به اهتزاز درآورده و خواستار آزادی وی شدند.

در نهایت، رئیس دادگاه تجدیدنظر به این مساله پایان داد و اعلام کرد که رئیس جمهوری پیشین برزیل باید در زندان بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.