پایگاه اینترنتی &#۳۹;الخلیج الجدید&#۳۹; نوشت: &#۳۹; مهدی مجید&#۳۹; روزنامه نگار کرد به نقل از منابع ویژه خود در اسرائیل اعلام کرد که هیات سعودی به ریاست &#۳۹;انورعشقی&#۳۹; ژنرال بازنشسته سازمان اطلاعات عربستان به فلسطین سفر کرده است .

یک روزنامه سوئیسی ژانویه ۲۰۱۸ (بهمن ۹۶) فاش کرده بود، عربستان در تلاش برای دستیابی به سامانه دفاع موشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین و دیگر تجهیزات نظامی اسرائیلی است.

براساس گزارش این روزنامه، ریاض همچنین از تل آویو خواسته بود، سامانه ضد تانک و سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» را از طریق کشوری ثالث در اختیار ریاض قرار دهد.

همچنین پایگاه خبری دیفنس ورلد (DEFENSE WORLD) پیشتر گزارش داد: کارشناسان نظامی عربستانی سامانه های دفاع موشکی اسرائیل در ابوظبی را آزمایش کردند و ریاض تلاش می کند برای در امان ماندن از موشک های انصارالله یمن، سامانه گنبدآهنین را در اختیار بگیرد.

پایگاه خبری الخلیج الجدید جمعه گذشته نیز گزارش داد: رژیم اسرائیل، نیروی هوایی عربستان را به موشک های ممنوعه مجهز کرده است و ریاض در بمباران بسیاری از استان هایی که در کنترل انصارالله قرار دارد،با اهداف مختلف از این تسلیحات استفاده می کند.

این منابع افزودند: عربستان اهداف زیادی را برای استفاده از تسلیحات رژیم اسرائیل، دنبال می کند که از آن جمله می توان به آزمایش این جنگ افزارها، ارزیابی قدرت تخریبی آنها و تاثیراتی که بر بدن انسان برجای می گذارد، اشاره کرد.

این منابع که به نامشان اشاره ای نشده است، ادامه دادند: نیروی هوایی عربستان از ترس فاش شدن و درز اطلاعات خرید جنگ افزارهای اسرائیلی، اعلام کردند که این سلاح ها ساخت آمریکاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.