خبرگزاری فرانسه گزارش داد، جروم پاول در سخنان دیروزخود از چشم انداز مثبت بازار کار آمریکا سخن گفت و اعلام کرد تورم در سطوح هدفگذاری شده این بانک است. این سخنان شاخص " داوجونز"  وال استریت را با ۰.۲ درصد افزایش به سطح ۲۵۱۱۹.۸۹ واحدی رساند. در لندن هم شاخص " فوتسی ۱۰۰" ۰.۳ درصد بالا رفت و به ۷۶۲۶.۳۳ واحد رسید.

استفان اینس- مدیر بخش آسیا- اقیانوسیه در موسسه " اودانا" گفت: سخنان پاول طنینی دل نشین برای گوش سرمایه گذاران بود و به چهارمین رشد متوالی داوجونز و رکورد شدنی شاخص " نزدک" منجر شد.

با این حال نگرانی‌ها از پیامدهای جنگ تجاری کماکان جو سنگینی را بر بورس‌ها تحمیل کرده‌اند. دیروز ژاپن و اتحادیه اروپا که آن‌ها هم مورد تهدیدات تعرفه‌ای ترامپ قرار گرفته‌اند با یکدیگر پیمان تجارت آزاد جدیدی امضا کردند.

در بازارهای آسیایی، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس ژاپن با یک درصد افزایش تا پایان معاملات اولیه به سطح ۲۲۹۲۱.۲۰ واحد رسید. در هنگ کنگ شاخص " هانگ سنگ، با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۸۲۹۰.۸۳ واحد رسید و شاخص " شانگهای کامپوزیت" بورس چین با ۰.۳ درصد افزایش، سطح ۲۸۰۸.۰۵ واحدی را به ثبت رساند.

در بازار ارز، هر دلار از ۱۱۲.۸۴ ین به ۱۱۲.۹۶ ین افزایش یافت و هر پوند از ۱.۳۱۱۳ دلار به ۱.۳۱۱۱ دلار کاهش یافت. هر یورو نیز از ۱.۱۶۶۲ دلار به ۱.۱۶۵۳ دلار رسید.

هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" ۳۲ سنت کاهش یافت و به ازای ۶۷.۷۶ دلار در هر بشکه مبادله شد و نفت برنت دریای شمال نیز با ۲۷ سنت کاهش به ۷۱.۸۷ دلار در هر بشکه رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.