محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با ایلنا درباره احتمال خروج «عباس آخوندی» از کابینه دولت دوازدهم، اظهار داشت: شاید عملکرد یک وزیر به تنهایی خوب باشد اما امروز کارها تیمی پیش می‌رود و اعضای کابینه باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند و بتوانند هر یک اقدامات دیگری را تکمیل کنند اما متاسفانه در حال حاضر نه تنها در کابینه دولت این اعتماد بین وزرا وجود ندارد بلکه در برخی مواقع یکدیگر را تضعیف می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی اعضای تیم برای برآورده‌سازی اهداف نمی‌تواتند با یکدیگر کنار بیایند و همکاری داشته باشند طبیعی است که یک فرد علی رغم عملکرد خوبش نمی‌تواند در این تیم موفق باشد و نتیجه مطلوب به دست نمی آید.

رضایی کوچی اظهار داشت: این ایراد به کابینه آقای روحانی وجود دارد که نمی‌توانند در قالب یک تیم با یکدیگر کار کنند. تنها توانمندی افراد نمی‌تواند ملاک انتخاب آنها برای عضویت در کابینه باشد بلکه مهمترین ویژگی وزرا باید اعتماد به یکدیگر و مکمل بودن هم باشد که متاسفانه این ویژگی‌ها در کابینه رییس جمهوری دیده نمی‌شود و به همین علت است که کابینه احتمالا تغییراتی داشته باشد.

رییس کمیسیون عمران گفت: وزارتخانه‌ها نباید نگاه بخشی داشته و تنها به حوزه کاری خود توجه داشته باشند بلکه باید از ظرفیت‌های وزارتخانه خود برای تحقق اهداف سایر بخش‌ها استفاده کنند که این همراهی بین اعضای کابینه دولت آقای روحانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید درباره عملکرد دولت نگاه تیمی داشته باشیم و نه فردی. شاید عملکرد یکی از وزرا به تنهایی خوب باشد اما نتوانسته از ظرفیت سایر بخش‌ها برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کند.

رضایی کوچی همچنین درباره عملکرد وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن تاکید کرد: در بخش مسکن اختلاف نظر جدی بین رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی وجود دارد و به همین دلیل رییس جمهوری به دنبال تفکیک وزارت راه و شهرسازی از یکدگیر است.

وی افزود: تصمیم بر جدایی وزارت راه و ترابری از مسکن و شهرسازی ناشی از این است که آقای روحانی بر این باور است که وزیر در حوزه مسکن کارنامه خوبی نداشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه همین اختلاف‌نظرها باعث شده است که متاسفانه در بخش بازار مسکن و تولید مسکن عملکرد قابل قبولی را از دولت نداشته باشیم،‌ گفت: کارنامه دولت را در این حوزه ضعیف ارزیابی می‌کنم چراکه سیاست های اتخاذی مناسب با نیاز کشور نیست. باید یک فهم مشترکی از نیازهای موجود در بازار مسکن برسیم اینکه بازار باید پاسخگوی چه هجم از تقاضا باشد.

رییس کمیسون عمران با تاکید بر اینکه  در حال حاضر عرضه برای تقاضاهای خانه های کم متراژ وجود ندارد، اظهار داشت: امروز افرادی که در صندوق پس انداز یکم ثبت نام کرده‌اند نمی‌توانند از وام خود استفاده کنند چراکه قیمت مسکن چند برابر افزایش یافته و دیگر اثر وام در بازار خنثی شده و این وام نتوانست تولید مسکن را افزایش دهد و کارایی داشته باشد.

وی افزود: گفته شده باید سالانه ۲۷۰ محله بافت فرسوده نوسازی و بازسازی شود اما این اقدام نیاز به اعتبارات و بودجه دارد که هنوز این اعتبارات تامین نشده است.

وی ادامه داد: تمام دولت تاکید بر احیای بافت فرسوده دارند اما فقط صحبت کردن باعث اجرای این طرح نمی‌شود. در مدت زمان ۱۰ سال باید ۲۷۰۰ محله احیا شود که تا کنون تامین اعتبارات آن نهایی نشده است بنابراین چطور می شود که بازآفرینی شهری محقق شود؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.