طبق وعده وزارت نیرو مقرر شد تا در سریع ترین زمان ممکن برنامه‌ گذر از چالش های سال ۹۸ تدوین و وارد مرحله اجرایی شود و طی یک اطلاع رسانی فراگیر تمامی مشترکان از جزییات طرح اطلاع پیدا کنند چراکه وزیر نیرو معتقد است که در سال جاری تنها با محدویت آب و برق روبه‌رو نیستیم و دشمنان در حال هجمه به تمامی بخش‌های کشور هستند و هجمه به آب و برق دو بخش مورد علاقه آنان است لذا لازم است به این حوزه توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه از طرف مقابل نیز معادل آنچه که می‌توانیم تولید کنیم بایستی مدیریت مصرف و تقاضا کنیم، تاکید کرد: اصلاح مصرف در ابتدای راه است و در تلاشیم تا به زودی برنامه مربوط به پیک تابستان ۹۸ را تدوین کنیم و در ابتدا آن را با مردم در میان بگذاریم تا در جریان ریز مسائل قرار بگیرند و این مهم به یک مطالبه اجتماعی مبدل شود.

وزیر نیرو تاکید دارد که در شرایط فعلی باید از همین امروز برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی صورت بگیرد تا مشخص شود که در برخورد با تحریم‌های پیش‌رو و محدودیت‌ منابع چگونه ریال و دلار صنعت برق را برای تولید جدید تامین خواهیم کرد، بخش خصوصی را سرپا نگه خواهیم داشت و از توقف فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهیم کرد.

وزارت نیرو به عنوان یک وزارتخانه حیاتی در سال های اخیر نقش ویژه ای را در کشور ایفا کرده اما متاسفانه چالش‌های این وزارتخانه بسیار بی شمار است و شاید تدبیر از هم اکنون برای حل مشکلات و چالش های موجود بتواند نوید بخش رفع چالش ها باشد. البته باید به این مساله نیز توجه کرد که برنامه ریزی صرف بدون توجه به اجرا موفق آمیز نخواهد بود و بدیهی است که برای حل مشکلات و چالش های این دو بخش حیاتی نیازمند بسیج همگانی ارگان ها و سازمان ها و حتی مشترکان هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.