مایکروفر دستگاهی است که با اشعه رادیویی کار می‌کند. این موضوع از ابتدا هشدارهایی درباره استفاده از آن به همراه داشت. برای مثال گفته می‌شود که نباید هنگام استفاده از آن به دستگاه نزدیک شد یا از گرم کردن شیر با مایکروفر و دادن آن به کودکان خودداری کرد. اگرچه موضوع خرید مایکروفر دست دوم با نگرانی‌هایی همراه است اما با این حال به جای پشیمان کردن مشتری‌ها باید به آنها در انتخاب بهتر کمک کرد.

با بودجه‌ای که نمی‌توان سمت مایکروفرهای نو رفت در سایت دیوار می‌توان انتخاب شاهانه‌ای دربین مدل‌های دست دوم کرد. برای مثال با ۶۰۰ هزار تومان در سایت دیجیکالا فقط سه مدل مایکروفر مقابل شما قرار دارد؛ دو مدل از هاردستون و یک مدل از فلر. مایکروویو فلر مدل MW ۲۰۱  از دو مدل دیگر ابعاد بزگتری دارد اما این به معنی بزرگ‌تر بودن ظرفیت آن نیست و هر سه ۲۰ لیتری هستند. در یک مایکروفر بیست لیتری نمی‌توانید یک دیس پلو را جا دهید برای همین این سه گزینه در همین قدم اول از زندگی خانوادگی بسیاری از ایرانیان حذف می‌شوند. فلر برخلاف دو مدل هاردستون قدرت یخ‌زدایی ندارد. در حالی که یکی از بهترین استفاده‌ها از مایکروفر همین قدرت است.

خرید مایکروفر دست دوم

حالا اگر با همین 600 هزار تومان سراغ گزینه‌های دست دوم بروید با چه گزینه‌هایی روبرو می‌شوید. یکی از آگهی‌های خرید مایکروفر دست دوم در دیوار مربوط به یک مدل 30 لیتری ال جی است. برخلاف مدل‌های نویی که با 600 هزار تومان در سایت سایت دیجیکالا بررسی کردیم، این مدل دست دوم دارای کانوکشن است. تولید این مایکروفر دیگر در شرکت ال جی متوقف شده است ولی نزدیک‌ترین مدل به آن را در بازار با 800 هزار تا یک میلیون و 400 هزار تومان باید در نمایندگی ال جی پیدا کرد.

بازار دست دوم ممکن است شما را به سمتی ببرد که حتی پولی کمتر از آنچه درنظر داشتید برای خرید مایکروفر دست دوم هزینه کنید. برای مثال ممکن است در یک مغازه مایکروویو کنوود مدل MW516 را با قیمت 580 هزار تومان پیدا کنید ولی در دیوار آن را با 400 هزار تومان بخرید. این مایکروفر 800 واتی 23 لیتری است و کانوکشن و جوجه گردان هم دارد.

سامسونگ نیز در تولید مایکروفر خوش‌نام است. مدل GE234STS در سایت تهران کالا 750 هزار تومان است اما در دیوار یک نفر مایکروفر خود از این سری را با قیمت 600 هزار تومان می‌فروشد. این مایکروفر 23 لیتری شکلی زیباتر از بقیه مدل‌های بالا دارد.

بعد از انتخاب مدل برای خرید آن باید بدانید که از مایکروفر چه استفاده‌ای شده است؟ در خانه مورد استفاده قرارگرفته یا محل کار؟ فروشنده برای چه قصد فروش مایکروفرش را دارد؟  همچنین نکته مهمی که باید هنگام خرید مایکروفر دست دوم در ذهن داشته باشید چک کردن در آن است. هیچ عیب یا شکستگی نباید در دستگاه به این مهمی پیدا شود. در غیر این صورت حتی با تعمیر هم احتمال آسیب زدن به افراد خانواده را دارد. هنگام این خرید از فروشنده بخواهید که غذایی را( مانند یک لیوان آب) داخل دستگاه بگذارد و آن را روشن کند. بسیاری از دستگاه ها ظاهرا سالم هستند اما به دلیل مشکل  برد، لامپ و یا خازن غذا را گرم نمی کنند. کلیدهای ضروری روی دستگاه را چک کنید. برخی از کلیدهای مایکروفرهای دست دوم ممکن است به دلیل مشکل برد از کار افتاده باشند. همچنین از چرخیدن صفحه گردان آن مطمئن شوید تا مجبور نشوید بعد از خرید مایکروفر دست دوم  برای موتور آن هزینه کنید.

 

منبع : ویرلن

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.