ناشر روزنامه نیویورک تایمز آمریکا می‌گوید در جریان نشستی در کاخ سفید به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور گفته است سخنان او علیه رسانه‌ها نه تنها تفرقه‌افکنانه بلکه به شدت خطرناک نیز است.  

ای. جی. سالزبرگر گفت: او به ترامپ شدیدا هشدار داده است که سخنانش علیه رسانه‌ها می‌تواند روزنامه نگاران را در معرض آسیب فیزیکی قرار دهد.

سالزبرگر افزود: «من به او گفتم نه تنها اصطلاح «خبر جعلی» نادرست و مضر است بلکه نگرانی من عمدتا به اقدام او در «دشمن مردم» خواندن روزنامه نگاران بر می‌گردد. من هشدار دادم که سخنان تحریک کننده او به افزایش تهدیدات علیه روزنامه نگاران کمک می‌کند و می‌تواند به خشونت منجر شود.»

بیانیه نیویورک تایمز در واکنش به توییت روز یکشنبه ترامپ منتشر شد که در آن گفته بود او دیدار بسیار خوبی با سالزبرگر داشت و دو طرف طی این دیدار درباره آن چیزی که ترامپ بار‌ها «خبر جعلی» خوانده است، صحبت کردند.  

سخنگوی نیویورک تایمز در بیانیه‌ای که برای‌ ای بی سی نیوز فرستاد، گفت: ترامپ درخواست کرده بود در تاریخ ۲۰ ژوئیه دیداری با سالزبرگر در کاخ سفید برای بحث درباره «نگرانی‌ها در زمینه پوشش (خبری)» داشته باشد.

ترامپ اغلب از پوشش خبری نیویورک تایمز از کاخ سفید انتقاد کرده است.  

این دیدار بنا به درخواست دستیاران ترامپ قرار بود بدون حضور رسانه‌ها باشد، ولی توییت ترامپ درباره این نشست باعث شد سالزبرگر نیز بتواند درباره گفتگو‌های دو طرف اظهارنظر کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.