وی در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و اعلام آمادگی وی برای دیدار بدون پیش شرط با رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که از رویکرد ترامپ در این زمینه استقبال می کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه هشتم مرداد برای دیدار با مقامات ایران اعلام آمادگی کرد و گفت که هیچ پیش شرطی هم در این زمینه ندارد. دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک با جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، ملاقات کند این اظهارات را بیان کرد.

پمپئو در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: ما پیش از این هم گفته‌ایم. رئیس جمهوری خواهان دیدار با افراد است تا مسائل را حل کند. اگر ایرانی ها از خود این تعهد را نشان دهند که تغییرات اساسی در نحوه برخورد با مردم خود ایجاد می‌کنند، رفتار خود را در منطقه تغییردهند، توافقی را بپذیرند که واقعا از گسترش تسلیحات هسته ای جلوگیری می‌کند، آنگاه رئیس جمهوری گفته، آماده است که با آنها بنشیند و گفتگو کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: ما به دنبال آن نیستیم که ریال سقوط کند، یا چیز دیگری. ما خواهان تغییر در رفتار ایران هستیم؛ شما نمی توانید به ریاض موشک پرتاب کنید، نمی توانید افراد را در عراق، سوریه و حزب الله لبنان مسلح کنید. این رفتار از ایران قابل قبول نیست. اینها تغییراتی هستند که ما به دنبال آن هستیم و امیدواریم که ایران نیز موافق باشد و رفتارش را تغییر دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.