سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مساجد منطقه طلاب مشهد حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت. او در این سخنرانی گفت: هنر نسل آن زمان این بود. هنر نسل دفاع مقدس این بود که از خودش عملیات و رفتار و کرداری نشان داد که امروز سی سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد و دشمن دیگر صحبت از گزینه نظامی نمی‌کند. یعنی می‌داند که این گزینه جواب نداده است. این را خودش بیان می‌کند. همین مردکی که الان رئیس رژیم آمریکا است. شما می‌بینید که او صحبت از گزینه نظامی نمی‌کند. چرا؟ چون شنیده است که این گزینه جواب نمی‌دهد.

او همچنین افزود: هنر آن نسل این بود که ملت ما را از آن مسائل به گونه‌ای عبور داد که امروز دیگر دشمن فکر گزینه نظامی را هم نمی‌کند. فهمیده بی‌اثر است. خب هنر نسل امروز باید چه باشد. وظیفه امروز ما چیست. امروز او تمام تلاش خودش را گذاشته که با فشار اقتصادی و رسانه‌ای و مطبوعاتی و فرهنگی فاصله مردم را دوباره از نظام کم بکند.

جلیلی همچنین در این سخنرانی ادامه داد:اما هنر نسل امروز چیست؟ باید به گونه‌ای عمل کند که دشمن بداند گزینه اقتصادی و فشار اقتصادی دیگر جواب نمی‌دهد. اما رسیدن به این نقطه کار می‌خواهد. این یک مجاهدت و تلاش شبانه روزی می‌خواهد. اگر شما می‌بینید در این جا کسانی شب گشت می‌دادند و صبح می‌رفتند مرغ توزیع می‌کردند، به موقع جبهه‌ را می‌رفتند. اگر لازم بود به خیابان دانشگاه می‌رفتند و جلوی گروهک‌ها می‌ایستادند، این کار یک تلاش مستمر بود. شما می‌دیدید در زیرزمین یک مسجد انصار المهدی، همین جوانان در آن زیرزمین جمع می‌شدند. مثلاً شهید بیننده یک کتابخانه‌ای را به بهترین شکل، در حد امکاناتی که بود تاسیس می‌کرد و تمام جوانان آن محل را پوشش می‌داد و تغذیه فرهنگی می‌کرد. این نبود که بگوید حالا بگذارید ببینیم فلان جا بودجه می‌دهند. فلان جا امکانات می‌دهند. فلان جا می‌دهند یا نه. شروع می‌کرد. نسبت به تک تک بچه‌های این محل احساس مسؤولیت می‌کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.