در بیانیه وزارت بازرگانی چین که امروز جمعه منتشر شد آمده است: هر اقدامی که آمریکا در راستای افزایش تعرفه های تجاری علیه کالاهای چینی انجام می دهد تبعات سنگینی برای خود واشنگتن خواهد داشت.

این بیانیه راهبرد جنگ تجاری آمریکا را محکوم به شکست دانسته و آورده است: آمریکا با بالا بردن تعرفه ها در واقع علیه کشاورزان، صنعتگران، بازرگانان و صاحبان موسسات خود گام بر می دارد.

وزارت بازرگانی چین افزوده است آمریکا یک راهبرد با جنگ نرم و سخت علیه چین در تجارت به راه انداخته است که کشورهای دیگر را نیز نگران کرده و باعث شده است آنها نیز از بروز یک جنگ تجاری تمام عیار در اقتصاد بین المللی ابراز انزجار کنند.

بیانیه تاکید می کند که چین خوب می داند با چه تدبیری و چگونه باید در مقابل اقدامات و تهدیدهای تجاری آمریکا از خود و منافع ملت و شرکت هایش حراست کند.

وزارت بازرگانی چین تصریح کرده است که این کشور وقتی از گفت و گوها استقبال می کند که طرف مقابل به تعهداتش پایبندی نشان دهد.

در این بیانیه آمده است: چین رهیافتی صلح آمیز را برای حل مسایل تجاری دنبال می کرد که با تهدیدها، فشارها و تعرفه های آمریکا این راهبرد به نتیجه ای نمی رسد.

&#۳۹;گنگ شوانگ&#۳۹; سخنگوی وزارت خارجه چین هم روز گذشته در نشست خبری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن با اشاره به اینکه چین قاطعانه از حقوق قانونی خود دفاع خواهد کرد افزود: چین همواره از حل اصطکاک تجاری با آمریکا از راه گفت و گو و رایزنی حمایت می کند و در این راه تلاش کرده و از خود صداقت نشان داده است.

آمریکا قصد دارد تعرفه ۱۰ درصدی بر کالاهای صادراتی چین به آمریکا به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در عین حال تاکید کرد گفت و گو باید بر پایه احترام متقابل و برابری، مقررات و اعتبار صورت گیرد تهدید و اعمال فشار یک جانبه نتیجه عکس خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.