به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله «محمد علی موحدی کرمانی» امروز - شنبه - در غیاب آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی ریاست جلسه این مجمع را بر عهده داشت.

وی در این جلسه به مشکلات اقتصادی و نوسانات اخیر بازار ارز و طلا که موجب افزایش تورم و بروز مشکلات و‌نگرانی هایی برای خانوارها شده است اشاره کرد و خواستار ورود جدی‌تر دولت و مجلس و مسؤولان امر برای ساماندهی اقتصادی کشور شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: گرانی، تورم و بی‌ثباتی اقتصاد ، باعث بروز مشکلات معیشتی بویژه برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه شده و لازم است مسئولان برای رفع این معضلات اقدام عاجل کنند.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین بر لزوم مبارزه جدی و قاطع با کسانی که از نوسانات اقتصادی سوء استفاده کرده یا به هر نحو به بیت‌المال دست اندازی می‌کنند، تأکید کرد. 

وی تصریح کرد: امروز همانگونه که از دولت و مجلس انتظار می‌رود مشکلات اقتصادی و وضع موجود را ساماندهی کنند از قوه قضاییه هم این توقع است که با جدیت و قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند.

در ادامه این جلسه درخواست ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اعمال اصلاحاتی در قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام که از سوی رهبر معظم انقلاب ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، با تصویب اعضای مجمع، فهرست های سه گانه مواد مخدر و روان گردان های تنظیم شده مطابق کنوانسیون های بین المللی پس از تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام به قانون الحاق و اصلاحیه های مصادیق بعدی آن با پیشنهاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تایید ستاد مبارزه با مواد مخدر و تصویب هیات دولت به این فهرست اضافه خواهد شد.

همچنین مقرر شد اصلاحات بعدی این قانون با پیشنهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه گردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.