عباس آخوندی در مراسم ورود پنج فروند هواپیمای ATR با اشاره به تهدیدهای دولت آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اظهار داشت: جهان با پدیده جدید و با شخصیتی با فرهنگ قماربازی روبه‌رو است که هر روز یک قمار جدیدی را شروع می‌کند و هر روز جهان با یک فضای جدید مواجه می‌شود.

وی افزود: این اقدامات دولت آمریکا یک عدم قطعیت بسیار شدیدی را در جهان ایجاد کرده است و بسیار مهم است که ما در این موقعیت چگونه عمل کنیم و چگونه آینده‌ای پر از امید را برای مردم کشور فراهم آوریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نباید دچار این حرکت‌های آمریکایی‌ها شویم اظهار داشت: از روز اول هم بنده معتقد بودم بدون فوت وقت از تداوم برجام دفاع کنیم و با بقیه کشورها که متعهد به برجام هستند این معاهده بین‌المللی را ادامه دهیم و ایران را در یک شرایط بلاتکلیفی قرار ندهیم.

آخوندی تاکید کرد: امروز ثابت شد که باید هر چه زودتر این اقدامات را انجام می‌دادیم و کسانی که بعد از خروج آمریکا از برجام فضا را گل‌آلود کرده‌اند امروز باید به مردم پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری‌ امروز پوستین وارونه به تن کرده‌اند و همان کسانی هستند که بلافاصله در عمل به صورت آگاهانه و یا به دلیل برخی از منافع خود و یا ناآگاهانه فضا را تغییر دادند و فضای عدم قطعیت ایجاد کرده‌اند آنها مدعی هستند که پشتیبان مردم بوده‌اند اما امروز  باید پاسخگو باشند.

آخوندی تاکید کرد:‌ کسانی که همراه و پشتیبان موسسات اعتباری بودند و از بیت‌المال حیف و میل کرده‌اند امروز در صف مدعیان و پشتیبانان مردم قرار گرفته‌اند حال اینکه باید خودشان نسبت به ایجاد این شرایط پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه در هر حالت ما برای ایران می‌جنگیم ادامه داد: ما ایران و ملت ایران را دوست داریم و آنچه در توان داریم را برای مردم انجام می‌دهیم و به هیچ وجه یک لحظه هم درنگ نخواهیم کرد و پای منافع کشور می‌ایستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ورود پنج فروند هواپیمای جدید نشانه تعهد اروپایی‌ها به برجام است، گفت: امیدواریم در این شرایط سخت بتوانیم با همفکری سایر نیروها و قدرت‌های جهانی مانند چین، روسیه، اتحادیه اروپا، هند و ترکیه، ایران را از این شرایط عبور دهیم و لبخند را دوباره بر لب‌های مردم ایران ببینیم.

وزیر راه و شهرسازی با خطاب به مدیران شرکت هواپیمایی ایران ایر اظهار داشت: برای خرید این هواپیما فاینانس تعیین شده و باید پول هواپیما را از طریق عملیات هواپیمایی برگردانیم. بنابراین از تخصیص‌های سیاسی بپرهیزیم و تمام عملیات هواپیمایی را براساس برنامه‌های بازرگانی انجام دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.