غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با موضوع سوال نمایندگان از رییس جمهور و اعلام آمادگی رییس جمهور برای حضور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سوال از رییس جمهور به معنای تنش سیاسی نیست. پیش از این هم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شاهد سوال نمایندگان از رییس جمهور بوده‌ایم.  سوال از رییس جمهور به معنای پاسخ به یک سوال است، ابهامی پدید آمده یا اشکالی موجود است که نمایندگان می‌خواهند آن موضوع را از رییس جمهور پیگیری کنند.

وی ادامه داد: حضور رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی برای پاسخ دادن به سوال‌های نمایندگان اشکالی ندارد. هر از چندی اگر رییس جمهور به مجلس برود و از طریق تریبون مجلس با نمایندگان و مردم صحبت کند بسیاری از ابهامات برطرف می‌شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: باید به سوال‌ها پاسخ داد و ابهامات را برطرف کرد و فراموش نکنیم که پاسخ دادن به این گونه سوال‌ها هیچ گونه تنش سیاسی ایجاد نمی‌کند. با موضوع سوال از رییس‌جمهور به صورت یک تابو برخورد نکنیم. پیش از این هم دو بار دیگر مجلس از رییس جمهور وقت خواسته تا برای پاسخ دادن به سوال‌هایش به مجلس برود.

مصباحی مقدم افزود: نمایندگان مجلس باید با احترام و ادب سوال خود را مطرح کنند و رییس جمهور هم باید با رعایت شئونات نمایندگان مجلس توضیحاتی بدهد تا ابهامات برطرف شود. ای بسا جای یک نوع ارتباط نزدیک‌تر رییس جمهور با مردم از این طریق پر بشود.

وی در پایان گفت: مدتی است که رییس جمهور با مردم سخن نگفته است. قرار بود سه‌شنبه گذشته گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم داشته باشد که این اتفاق نیفتاد. حالا به مجلس رفتن و پاسخ نمایندگان را دادن در این شرایط بسیار شایسته است و ظاهرا خود آقای رییس جمهور اعلام کردند که آمادگی دارند برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس بروند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.