محمد جواد جمالی اظهار کرد: متاسفانه امروز در جریان بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخی از موافقان و مخالفان استیضاح صحبت‌هایی علیه یکدیگر مطرح کردند که فضای نامناسبی را به وجود آورد. بحث‌هایی که بیشتر شخصی و حتی خانوادگی بود. این موضوع باعث شد که آقای لاریجانی اعلام کند که هیات نظارت در اسرع وقت به بررسی این ادعاها بپردازد.

وی افزود: بر این اساس ما در اولین جلسه ادعاهای مطرح شده را بررسی می‌کنیم. از همه نمایندگان اعم از موافقان و مخالفان استیضاح درخواست می‌کنیم که اگر صحبت‌های ناروا و یا اتهاماتی به آنها زده شده است، به هیات نظارت شکایت کنند، هیات نظارت آمادگی دارد به این موضوعات رسیدگی نماید.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: با توجه به اینکه هیات رییسه مجلس این ماموریت را به هیات نظارت داده است اگر هم شکایتی وجود نداشته باشد ما حتما این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

جمالی همچنین گفت: ما از آقای ربیعی می‌خواهیم که اگر اسنادی درباره درخواست پول از ایشان و یا مطالبات دیگر شده است را به ما ارائه دهند. می‌خواهیم که ایشان شفاف‌سازی کنند تا حقی از کسی ضایع نشود. قطعا ما این موارد را در هیات نظارت پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما از آقای ربیعی می‌خواهیم اگر کسی درخواست رانت، رشوه یا پول کرده آن را به ما اعلام کند. اگر درخواستی مطرح شده که در شأن نمایندگی نبوده به ما بگوید تا ما بررسی کنیم، این درخواست همه نمایندگان است.

جمالی تاکید کرد: اگر حتی آقای ربیعی بررسی این موارد را از هیات نظارت نخواهد باز هم هیات نظارت ورود کرده و از آقای ربیعی خواستار ارائه اسناد خواهد شد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در پایان درباره زمان برگزاری جلسه، گفت: با توجه به اینکه هفته آینده مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تعطیل است باید تصمیم بگیریم که این موضوع در جلسه فوق‌العاده بررسی می‌شود یا اینکه در اولین سه‌شنبه بعد از شروع کار مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

امروز در جریان استیضاح علی ربیعی، تعدادی از نمایندگان ادعاهایی را نسبت به یکدیگر مطرح کردند. حسن ختام این ادعاها به صحبت‌های ربیعی ختم شد که فردی از او درخواست پول کرده است. این ادعاها باعث شد که رییس مجلس بعد از اعلام مجلس مبنی بر عدم رای اعتماد مجدد به وزیر تعاون تاکید کند که نام بردن از افراد پشت تریبون درست نیست. نمایندگان و دولت در مورد ادعاهایشان اسامی را به هیات نظارت بدهند تا در اسرع وقت موضوع را بررسی کرده و نتایج را به اطلاع عموم برسانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.