محمدحسین مقیمی عصر چهارشنبه در این نشست با مقایسه دو دوره مشکلات اقتصادی کشور و کاهش ارزش پول، یکی در سال های ۹۰ تا ۹۲ و دیگری در ماه های اخیر گفت: فرق عمده این دو دوره در شفاف سازی بود. 

وی گفت: در سال های ۹۰ تا ۹۲ آثار کاهش ارزش پول در دولت نشان داده نشد و با عدم شفافیت مواجه بودیم.

استاندار تهران ادامه داد: در ۲۱ فروردین ماه امسال قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان اعلام شد و تصمیم دولت به طور گسترده اطلاع رسانی شد و یک ماه پس از این تصمیم دولت اعلام کرد خودروهایی وارد کشور شده که مراحل طبیعی واردات را طی نکرده است.

وی بیان کرد: اینها نشان دهنده نقش موثر احزاب و گروه های سیاسی در کشور است که همه توانسته اند نظر خود را بیان کنند.

استاندار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانطور که در جنگ تحمیلی همه مردم به میدان آمدند، امروز هم با همفکری نسبت به حل مشکلات اقتصادی قدم بر می داریم و پیروز جنگ اقتصادی خواهیم بود زیرا شرایط امروز کشور بهتر از دوران جنگ تحمیلی است و امروز باید روحیه اوایل انقلاب را در خود زنده نگه داریم.

وی با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید نسبت به احزاب اظهار داشت: دولت ابتدا خانه احزاب را راه اندازی کرد و امروز شاهدیم که جلسات دولت با احزاب منظم تشکیل می شود.

مقیمی با بیان اینکه احزاب نقش مهمی در ایجاد شفافیت در جامعه دارند عنوان کرد: اینکه رئیس جمهور بسته جدیدی برای کنترل بازار ارز ارائه دادند نشان دهنده پذیرش نظر کارشناسان در جامعه است و احزاب در این میان اثرگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های استانداری تهران در سفر به شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای ورود به استانداری سفر به ۱۶ شهرستان استان تهران را در برنامه ریزی ها قرار دادم و در مرحله نخست در سفر به شهرستان های استان تهران جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان ها در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل شد.

استاندار تهران ادامه داد: در ادامه سفرهای یکروزه ؛ دیدار با مردم شهرستان ها در مسجد جامع، جلسه با نخبگان هر شهرستان با حضور علما و اقشار مختلف، نشست با اعضای شوراهای شهر و روستا و در پایان روز نیز جلسه شورای تامین هر شهرستان برگزار شد.

مقیمی با بیان اینکه هر تصمیم در ۱۶ شهرستان استان تهران براساس مصوبات سفر شهرستانی است تاکید کرد: امسال با توجه به شرایط اقتصادی، نیمه نخست سال سفر به شهرستان ها برای بررسی وضعیت اقتصادی و بازدید از صنایع و تاسیسات و سایر بخش های اقتصادی در شهرستان ها برنامه ریزی و اجرا می شود.

استاندار تهران گفت: در استان تهران با مشکلاتی مواجه هستیم آن هم در شرایطی که ۵۲ درصد اقتصاد کشور از طریق تهران با حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت تامین می شود و از نظر صنعتی و کشاورزی، ظرفیت فارغ التحصیلان و برخورداری از ۱۷ هزار واحد صنعتی شرایط مناسبی در استان تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای شنیدن سخنان مردم آماده ایم عنوان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی علیه کشور قرار داریم، همانطور که در جنگ تحمیلی همه مردم به میدان آمدند، امروز هم با همفکری نسبت به حل مشکلات اقتصادی قدم بر می داریم و پیروز جنگ اقتصادی خواهیم بود زیرا شرایط امروز کشور بهتر از دوران جنگ تحمیلی است و امروز بایدروحیه اوایل انقلاب را در خود زنده نگه داریم.

استاندار تهران گفت: استان تهران بیشترین نقش را در دفاع در شرایط جنگ اقتصادی دارد و هر ساعتی از شبانه روز احزاب با استاندار، مدیران و فرمانداران سخنی داشته باشند نظرات را پذیراییم. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.