در حالی که انتظار می‌رود با پیشرفت زیرساختهای فوتبال حرفه‌ای سطح اول فوتبال کشورمان هم روز به روز روند بهتری به خود بگیرد، اما شاهد این  اتفاق در رقابتهای لیگ دسته اول کشور نیستیم و سطح کیفی این مسابقات سال به سال ضعیف تر می‌شود.

فصل جدید رقابتهای لیگ دسته اول با برگزاری بازی‌های این هفته در ۴ روز آغاز شد و در حالی که باید ۱۸ تیم این مسابقات در ۸ بازی به میدان می رفتند، ۳ بازی از ۹ بازی به دلایل مختلف اصلا برگزار نشد.

تیم نفت تهران بدون صاحب و بلاتکلیف فقط در جدول مسابقات قرار گرفته اما این تیم عملا و به صورت فیزیکی وجود خارجی ندارد. سیاه جامگان حریف هفته اول تیم نفت با علم به اینکه عملا نفتی وجود ندارد به تهران آمد و در محل برگزاری مسابقه حضور یافت تا با ثبت عدم حضور نفت، نتیجه این بازی ۳ بر صفر به سود سیاه جامگان اعلام شود.

خونه به خونه شرایطش قدری بهتر از نفت است. بابلی‌ها تیم، مربی، بازیکن، مدیر و مالک دارند، اما برای هفته اول آمادگی حضور در میدان را نداشتند و ترجیح دادند با عدم حضور مقابل ملوان لیگ را آغاز کرده و کارشان را عملا از هفته دوم شروع کنند. به این ترتیب ملوان هم بدون بازی ۳ امتیاز شیرین به جیب زد.

دیگری بازی که از هفته نخست رقابتها برگزار نشد اما هنوز نتیجه آن اعلام نشده، دیدار بین دو تیم بادران و ماشین سازی بود. تیمی که قرار است نام آن با بانی گستر تغییر کند و مشکلات انتقال مالکیت این تیم باعث شد تا امکان حضور تیم تبریزی در خانه خودش وجود نداشته باشد.

در این هفته قشقایی هم باید به دلیل بدهکاری بازی نمی کرد اما مهدی تاج رییس فدراسیون به پرونده این تیم ورود کرد و از اختیار خودش به نماینده شیراز دو هفته فرصت داد تا مطالبات طلبکارانش را تسویه نماید تا تعداد بازیهای انجام نشده از هفته اول از ۳ بازی بیشتر نشود.

در ۶ بازی انجام شده از هفته اول اکسین البرز در خانه خود موفق شد فجر سپاسی را با نتیجه یک بر صفر مغلوب کند. شاهین بوشهر و گل گهر سیرجان نیز به تساوی یک-یک رسیدند. کارون اروند در خرمشهر مقابل میهمانش استقلال جنوب تهران بدون گل متوقف شد و مس در کرمان موفق شد شهرداری ماهشهر را با نتیجه دو بر یک مغلوب کند.

قشقایی شیراز در خانه متحمل شکست سنگین ۴ بر یک مقابل مس رفسنجان شد و آلومینیوم در اراک با یک گل از سد شهرداری تبریز عبور کرد. 

در پایان هفته اول مس رفسنجان، مس کرمان، آلومینویم اراک و اکسین البرز با ۳ امتیاز در مکان های اول تا چهارم قرار دارند. قشقایی نیز به همراه خونه به خونه و نفت تهران در رده‌های پانزدهم تا هفدهم حضور دارند اما تیم آخر جدول مسابقات ملوان است. این تیم که لیگ یک را با منفی ۶ امتیاز آغاز کرد، علیرغم به دست آوردن ۳ امتیاز بابت عدم حضور خونه به خونه، همچنان با منفی ۳ امتیاز در رده پایان جدول قرار دارد. ملوان چنانچه در هفته دوم هم پیروز شود تازه امتیازش به صفر می رسد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.