پیرو این تصمیم، همچنین محمد مهدی طهرانچی، رئیس کنونی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد به عنوان سرپرست معرفی و جایگزین رهبر شد.

در همین رابطه یاسر هاشمی رفسنجانی، رئیس دفتر اسبق هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با امتداد اظهار داشت: اگر دانشگاه آزاد در زمان حضور مرحوم آیت‌الله هاشمی توانست به پیشرفت و موفقیت چشم گیری دست پیدا کند، جدای از تلاش بی وقفه مدیران، کارکنان و اعضای محترم هیئت علمی، این موفقیت را باید مرهون ثبات مدیریتی در آن وهله دانست.

وی گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی همواره بر ثبات و برنامه ریزی هدفمند و بلندمدت مدیران تاکید داشت و هیچ‌گاه اجازه غلبه حواشی بر متن را در شئونات مدیریتی و راهبری دانشگاه نداد. چرا که نگاه ایشان اساسا بر طرح ریزی و اجرای صحیح اهداف بلند مدت برای دانشگاه استوار بود.

یاسر هاشمی افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی الگوی موفق و بزرگی را در این زمینه از خود بر جای گذاشت که چه در دانشگاه و چه در سایر حوزه‌ها می‌تواند برای ترقی و پیشرفت یک مجموعه تاثیرگذار باشد. به طور مثال ایشان همواره بر کارایی و توانمندی نیروها و مدیران در دانشگاه تاکید داشتند و حتی در سال‌های حضور خود در مجموعه دانشگاه آزاد، با مخالفین و منتقدینی که از توانمندی بالایی برخوردار بودند، به خوبی تعامل و همکاری کردند. البته در حال حاضر در جریان ریز اتفاقات حاکم بر دانشگاه نیستم ولی بی تردید، این دست اختلافات می‌تواند در نهایت به راندمان و عملکرد کلی مجموعه آسیب بزند.

وی گفت: اختلافاتی که امروز وجود دارد، بدون شک جز ضربه به اهداف طولانی مدت دانشگاه، خروجی دیگری نخواهد داشت. نخستین ضربه این دست اختلافات و عدم ثبات مدیریتی، به مدیران میانی باز می‌گردد، چرا که مدیران با توجه به احساس عدم ثبات در موقعیت مستقر، نمی‌توانند برنامه ریزی مدون و مناسب طولانی مدتی را در دستور کار خود داشته باشند.

 یاسر هاشمی اظهار داشت: در مورد پلاکاردهای شهر قم و توهین‌هایی که به آقای هاشمی شد، به شخصه مایل به اظهار نیستم اما واکنش‌هایی که از سوی رسانه‌ها و عکس‌العمل مردم و نخبگان در این مدت مطرح شد، ثابت کرد که جامعه ما نسبت به اتفاقات پیرامون خود به شدت حساس بوده و با هوشیاری، آن را رصد می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.