روز یکشنبه ۲۸ مرداد ابوالفضل ابوترابی یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی در گفت‌وگویی، ادعایی را مطرح کرد و گفت مسئولی در بالاترین رده کشور برای تحصیل به اسکاتلند رفته و در آنجا تابعیت انگلیس را پذیرفته. ادعای او انگشت اتهام را تنها به سمت رئیس جمهوری اشاره می‌‌برد اما دامنه آن به شخص رئیس جمهور محدود نشد و شورای نگهبان و دستگاه های امنیتی امروز مورد سئوال هستند. اما ابوترابی در گفتگو با خبرآنلاین تنها یک جمله را تکرار می کرد و آن اینکه لیست صد نفره هفته آینده اعلام می شود.

ابوالفضل ابوترابی درباره صحت گمانه‌زنی های مطرح شده نسبت به ادعای برخورداری یک مقام مهم کشور از تابعیت اسکاتلند، به خبرآنلاین گفت: طبق آیین نامه باید هفته گذشته گزارش تحقیق و تفحص همراه با ضمیمه اش قرائت می شد اما آیین نامه رعایت نشد. براساس دستور آقای لاریجانی قرار شد هفته آینده انتشار عمومی شود.

وی افزود: یکی از نمایندگان بعد از قرائت گزارش تحقیق و تفحص تذکر داد که چرا ضمیمه همراه گزارش نیست؟ و آقای علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت اعلام کرد هفته آینده کار انتشار ضمیمه انجام خواهد شد.

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرد: پیگیری ها در حال انجام است تا آیین نامه اجرا شود. مرجع رسمی تحقیق و تفحص یعنی مجلس شورای اسلامی هفته آینده کل لیست ۱۰۰ نفره را در اختیار رسانه ها قرار می دهد.

وی افزود: گزارش و ضمیمه آن به تصویب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسیده و همانطور که گفتم متن گزارش در صحن علنی قرائت رسمی شده است.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی اعلام کرد: از همه گروه ها و جناح های سیاسی اعم از راست و چپ در لیست تحقیق و تفحص ۱۰۰ نفره هستند که شامل اقامت و تابعیت می شود.

وی علی رغم اصرار خبرنگار ما درباره اسناد ادعای دوتابعیتی بودن یک مقام بلندپایه هیچ پاسخی ارائه نکرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.