رویترز گزارش داد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه از لغو سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور به کره‌شمالی خبر داد.

این در حالی است که مایک پمپئو روز گذشته در جریان معرفی «استیون بایگان» به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی، اعلام کرد که هفته آینده به پیونگ‌یانگ سفر خواهد کرد.

ترامپ دلیل این تصمیم خود را عدم پیشرفت قابل توجه در مذاکرات با کره‌شمالی برای از بین بردن سلاح‌های اتمی در شبه‌جزیره کره و جنگ اقتصادی با چین عنوان کرده است.

دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: «از وزیر خارجه، مایک پمپئو خواستم فعلا به کره‌شمالی سفر نکند، چرا که احساسم این است برای غیر اتمی‌شدن شبه‌جزیره کره هنوز پیشرفت کافی نکرده‌ایم».

این در حالی است که «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید گفته است، دونالد ترامپ و مایک پمپئو پیش از ظهر جمعه دیدار کردند.

ترامپ در توییت دیگری نوشته است: «وزیر خارجه پمپئو مشتاق است تا در آینده نزدیک به کره‌شمالی برود، به احتمال زیاد پس از آنکه (مشکلات) روابط تجاری ما با چین حل شد».

روابط اقتصادی چین و آمریکا، در پی افزایش تعرفه‌های واردات چین و مقابله به مثل پکن، در حال حاضر با تنش‌هایی روبه‌رو شده‌است.

در ادامه ترامپ اضافه کرده است: «با این حال مایلم گرم‌ترین درودها و احترام خود را برای رئیس کیم بفرستم. من مشتاق دیدار او به زودی هستم!»

کره‌شمالی اخیرا آمریکا را متهم کرده بود که با وجود اقداماتی که نشان‌دهنده «حسن نیت» پیونگ‌یانگ است هنوز در پی اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور است. دستگاه رهبری کره‌شمالی گفته بود، اگر واشنگتن «روش‌های منسوخ» را ادامه دهد، در زمینه غیراتمی شدن پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.