هیل گزارش داد، مایکل هایدن، رئیس سابق سیا گفت:‌ من بدون عنوان و سمت رئیس جمهوری، نام خانوادگی ترامپ‌ را به زبان نمی‌آورم. فکر می‌کنم که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مستحق همان احترامی است که به روسای سابق ریاست جمهوری آمریکا می‌شده است.

اظهارات هایدن در بحبوحه تنش‌های فزاینده میان ترامپ و مقام‌های سابق دولت آمریکا شامل هایدن مطرح شده؛ رئیس سابق سیا به صورت علنی ترامپ را مورد انتقاد قرار داده است.

کاخ سفید اخیرا اعلام کرده بود که ترامپ دسترسی امنیتی جان برنان، رئیس سابق سیا را لغو کرده است.

برنان به این اقدام واکنش نشان داده و آن را سوءاستفاده از قدرت توصیف کرد.

مایکل هایدن همچنین گفت:‌ ترامپ هنجارگراترین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکاست. به نظر می‌رسد که هیچ هنجاری را نادیده نمی‌گیرد. او به خاطر نیازهای سیاسی و شخصی خود اینها را نادیده نمی‌گیرد. این دقیقا چیزی است که باعث هراس افرادی چون من می‌شود.

هایدن در ادامه گفت: ما باید دقت زیادی در زمینه رعایت هنجارها انجام دهیم چون اگر آنها را در اعتراض به نقض هنجارهای رئیس جمهوری زیر پا بگذاریم، نمی‌توانیم اوضاع را بهتر کنیم.

وی همچنین در خصوص هرگونه استیضاح ترامپ هشدار داد و گفت: استیضاح ایده بسیار بدی است اگر ترامپ به هر دلیلی مجبور به ترک ریاست‌جمهوری پیش از خاتمه دوره اولش بشود یک سوم آمریکایی‌ها فکر خواهند کرد یک کودتای نرمی رخ داده است همانطور که در حال حاضر عده‌ای در داخل تشکیلات دولتی نیز همین نظر را دارند. من فکر می‌کنم تنها راهی که ما باید ادامه دهیم رای دادن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.