استقلال تهران بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مقابل تیم السد قطر در ورزشگاه آزادی برپا می‌کند و آبی‌ها چشم انتظار پرشور طرفدارانشان هستند تا با تکمیل طرفیت سکوها روز سختی را برای قهرمان سال ۲۰۱۱ آسیا رقم بزنند.

تیم السد قطر همانند استقلال تغییراتی داشته اما آنها پس از بازی مرحله یک هشتم نهایی ضمن حفظ شاکله اصلی تیم دو بازیکن طراز اولی از کره جنوبی و اسپانیا جذب کرده است. در مقابل استقلال مامه بابا تیام گلزن برتر فصل گذشته خود را در اختیار ندارد و همچنین امید ابراهیمی، امید نورافکن و سرور جپارفی در میانه میدان حضور ندارند که بازیسازی کنند. در خط دفاعی هم سیدمجید حسینی غایب بزرگ خواهد بود و در این دیدار استقلال با ترکیب متفاوت‌تری نسبت به بازی مقابل ذوب آهن اصفهان حاضر می‌شود.

ناگفته نمایند از استقلال سه بازیکن در خطر از دست دادن بازی برگشت هستند: فرشید اسماعیلی - خسرو حیدری و فرشید باقری. روزبه چشمی جدیدترین بازیکن استقلال تهران بود که از کمند مصدمیت رها شده و در تمامی آیتم‌های تمرینی دیروز حضور داشت و این بازیکن مشکلی برای همراهی استقلال در دیدار با السد قطر ندارد.

 لیست بازیکنان استقلال ایران در برابر السد قطر به شرح زیر است:‌

‌سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی، الحاجی گرو، آرمین سهرابیان، فرشید باقری، همام طارق، میلاد زکی پور، وریا غفوری، سید حسین حسینی، پژمان منتظری، رضا آذری، فرشاد محمدی مهر، علی کریمی، محمد دانشگر، مارکوس نویمایر، مرتضی تبریزی و روح الله باقری.

بنابراین در چارچوب دروازه استقلال بی شکت مهدی رحمتی شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی دارد. سید حسین حسینی ۵ هفته از فصل جدید لیگ برتر را نیمکت نشین بوده تا به این ترتیب شانس بسیار کمی برای حضور در دیدار با السد داشته باشد. دروا‌زه آبی‌ها فصل گذشته شرایط متفاوت‌تری داشت و رحمتی وضعیت حسینی را به خوبی درک می‌کند.

السد آزمون بزرگی برای خط دفاعی و همچنین بازیکنان دیگر پست‌ها دارد اما ابتدا گل نخوردن استقلال در این بازی اگرچه آنها تصمیم دارند بازی رفت را برنده از زمین مسابقه خارج شوند، هدف اصلی است. زوج پژمان منتظری و محمد دانشگر در قلب دفاع موفق عمل کرده اما تجربه کم دانشگر و کارت گرفتن‌ها پیاپی او شاید شفر را به این وا دارد که چشمی با بازگشت از مصدومیت در کنار منتظری حضور داشته باشد. در سمت چپ خط دفاعی به نظر می‌رسد زکی پور که از اواسط فصل گذشته اغلب نیمکت نشینی را تجربه کرده بود حضور داشته باشد و سمت راست خط دفاعی به وریا غفوری پرجنب‌وجوش برسد برسد تا فرشاد محمدی مهر جوان  و خسرو حیدری بازی را از روی نیمکت آغاز کنند.

در خط میانی فرشید باقری و علی کریمی دو مهرهای هستند که شفر اعتقاد بیشتری به آنها دارد. رضا آذری و روزبه چشمی دو گزینه دیگر در پست هافبک دفاعی هستند.در ترکیب ۱-۳-۲-۴ به احتمال بسیار زیاد فرشید اسماعیلی که آمار امیدوار کننده او نشان داده می‌تواند برای خط دفاعی حریف دردسرساز شود به همراه طارق همام و الحاجی گرو حضور خواهند داشت تا مرتضی تبریزی مهاجم نوک باشد. زوج تبریزی و گرو باید در جاگیری هماهنگی بیشتری از خود نشان بدهند تا فرصت‌های مناسب گلزنی را به راحتی از دست ندهند.

بدین ترتیب ترکیب احتمالی استقلال در دیدار حساس مقابل السد قطر به شرح زیر است:

سیدمهدی رحمتی، وریا غفوری، پژمان منتظری، محمد دانشگر، میلاد زکی پور، فرشید باقری، علی کریمی، طارق همام، فرشید اسماعیلی، الحاجی گرو و مرتضی تبریزی.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.