واشنگتن اگزماینر گزارش داد، یک منبع آگاه که نامی از او برده نشده به نشریه دیلی کالرآمریکا فاش کرد که ایمیل های کلینتون توسط یک شرکت چینی مستقر در واشنگتن هک شده بود.

این منبع آگاه همچنین به دیلی کالر گفته است که این شرکت چینی که متعلق به دولت این کشور است، دسترسی همزمان به سرور ایمیل ها کلینتون داشته و از آن ها کپی گرفته است.

این منبع اگرچه نامی از این شرکت چینی نبرد اما ادعا کرد که نام آن محفوظ است.

به نوشته واشنگن اگزماینر، «لوئی گوهمرت» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته در یک جلسه استماع گفت که بازرسی کل جامعه اطلاعاتی آمریکا دریافته بود که بیشتر ایمیل های کلینتون به یک عامل خارجی که ارتباطی با روسیه نداشته ارسال شده است.

گوهمرت همچنین گفت که مقام های وقت اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) با وجود آنکه از طریق بازرسی کل از این موضوع آگاه شده اند، هیچ اقدامی در این زمینه نکرده اند.

هک سرور ایمیل کلینتون که حاوی بسیاری از اطلاعات طبقه بندی شده بوده و مشخص کرد که وی از ایمیل شخصی برای امور دولتی استفاده می کرده، تنش های سیاسی بسیاری را در آمریکا برانگیخت که دامنه آن تا امروز نیز کشیده شده است.

در همین حال رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری با طعنه به افشای خبر هک ایملیل های کلینتون توسط یک شرکت چینی، نوشت: مطمئن هستند که کار روسیه نبوده؟

در پی افشای خبری مبنی بر اینکه هک ایمیل های هیلاری کلینتون توسط یک شرکتی انجام شده، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری این موضوع را به سخره گرفت.

ترامپ نوشت: خبر تازه منتشر شده: «سرور ایمیل خصوصی کلینتون را چین هک کرد.» مطمئن هستند که کار روسیه نبوده (شوخی)؟ چه اهمیتی دارد که در این باره حق با اف بی آی و وزارت دادگستری باشد؟ این در واقع داستان بزرگی است. اطلاعات طبقه بندی شده زیادی در این ایمیل ها بوده است.

افشای این موضوع سبب شد ترامپ که همواره از سوی دمکرات ها و برخی جمهوریخواهان در اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا به ارتباط با روسیه متهم می شود، این مساله را به سخره بگیرد.

دمکرات ها همچنین روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا که در آن ترامپ در رقابت با کلینتون به پیروزی رسید، متهم می کنند.

ترامپ پیشتر در صفحه توئیتر خود اداره اف بی آی را به غفلت از دهها هزار ایمیل کلینتون متهم کرده و هشدار داد که شاید خود مجبور به ورود به این ماجرا شود.

وی همچنین در توئیت دیگری از «جف سشنز» دادستان کل آمریکا انتقاد و وی را متهم کرد که درکی از وقایع روی داده در وزارت دادگستری تحت نظارتش ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.