رویترز گزارش داد، ولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ و سفیر سابق آلمان در آمریکا قرار است چند روز دیگر کتابی تحت عنوان "جهان در خطر" منتشر کند که در آن از آلمانی‌ها می خواهد به خاطر ترامپ از آمریکا دست نکشند و همچنین مسئولیت جهانی بیشتری را متقبل بشوند.

 

ایشینگر تصریح کرد: هر چه بیشتر ترامپ در ریاست جمهوری باقی بماند ایستادگی در مقابل کسانی در اروپا و آلمان که از زمان جنگ ویتنام خواهان قطع وابستگی به آمریکا بوده‌اند نیز سخت تر خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: ممکن است در این وضعیت کار برای دولت آلمان برای تداوم روند فعلی و دفاع از روابط با آمریکا سخت‌تر شود و آن وقت نیروهای حامی روابط نزدیک‌تر آلمان با روسیه و چین هر چه بیشتر تقویت شوند.

 

ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش بارها به آلمان از بابت داشتن مازاد تجاری بر آمریکا و اختصاص بودجه کمتر از حد انتظار به ارتش و امور نظامی حمله کرده است.

 

سال گذشته میلادی یک نظرسنجی موسسه پیو نشان داد که تنها ۳۵ درصد آلمان‌ها نظر مطلوبی نسبت به آمریکای تحت رهبری ترامپ دارند.

 

ایشینگر همچنین نگرانی ویژه‌ای نسبت به سیاست ترامپ برای استفاده از تحریم به عنوان ابزار سیاست خارجی و تهدید وی به مجازت آلمان و شرکتهای دیگر به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله نورد استریم ۲ مطرح کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.