خبرگزاری فرانسه گزارش داد، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز آل سعود، برادر پادشاه عربستان به معترضان در لندن گفته بود شعار دادن علیه خاندان سلطنتی سعودی بر سر ایفای نقش این پادشاهی در درگیری‌ سه ساله یمن را متوقف کنند. طبق ویدیوهای منتشر شده از لندن، او گفته بود: این مساله چه ربطی به خاندان سلطنتی دارد؟ افراد خاصی مسوول هستند... پادشاه و ولیعهد.

این اظهارات که در رسانه‌های اجتماعی پر بازدید بود، انتقاد یک عضو خاندان سلطنتی عربستان از رهبری آل سعود و نیز ایفای نقش آن در یمن تعبیر شد که به گفته سازمان ملل بدترین بحران انسانی جهان است. با این حال این شاهزاده در بیانیه‌ای، تفسیر سخنانش را نادرست خواند.

 در این بیانیه که خبرگزاری رسمی عربستان آن را منتشر کرد، آمده است: واضح گفته‌ام که پادشاه و ولیعهد مسوول کشور و تصمیمات آن هستند. این برای امنیت و ثبات این کشور و مردمانش صحیح است. بنابراین، هیچ راه دیگری نیست که بتوان حرف‌های مرا تفسیر کرد.  

چندین حساب کاربری حامی عربستان در رسانه‌های اجتماعی، با هدف نشان دادن اتحاد میان اعضای خاندان حاکم عربستان اقدام به انتشار تصاویری از دست‌بوسی شاهزاده احمد از ملک سلمان کرده‌اند. روابط داخلی خاندان سلطنتی عربستان همچنان جزو محرمانه‌هاست و به ندرت انتقاداتی به صورت علنی دیده می‌شود.

با این حال جیمز دورسی، کارشناس مسائل عربستان می‌گوید حادثه لندن نشان دهنده عمق اختلافات بر سر جنگ یمن است که تاکنون حرفی از آن به میان نیامده بود. این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که سلطه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر سرکوب مخالفان از طریق حبس روحانیون سرشناس، فعالان حقوق بشری و زنان گسترده می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.