این خبرگزاری افزود: این اقدامات به شدت جنگ تجاری ترامپ با پکن را تشدید می کند. چین تهدید به تلافی کرده و گام نخست می تواند اقدامی علیه شرکت های آمریکایی حاضر در چین باشد.

ترامپ گفت: ۲۰۰ میلیارد دلاری که ما درباره آن صحبت می کنیم بسته به اینکه چه اتفاقی رقم می خورد، شاید تغییر کند. این مساله تا حد زیادی به چین بستگی دارد. دوست ندارم این را بگویم اما اگر من بخواهم بعد از آن ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر آماده اجرایی شدن است. این موضوع معادله را کاملا تغییر می دهد. 

رویترز در ادامه آورده است: این میزان علاوه بر تعرفه هایی است که بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین وضع شده است. قیمت سهام پس از اظهارات ترامپ افت کرد و ارزش واحد پولی چین در برابر دلار کاهش یافت. 

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این به ازای ۵۰ میلیارد دلار کالای وارداتی چین ۲۵ درصد تعرفه اعمال کرده که این واردات عمدتا شامل ماشین آلات صنعتی و قطعات الکترونیکی است.

فهرست ۲۰۰ میلیارد دلاری که شامل دوربین، لاستیک و کیف دستی است تعرفه های آن از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد تغییر خواهد کرد.

گوشی های موبایل عمده ترین کالای وارداتی از چین به آمریکا، تاکنون از اعمال تعرفه مستثنی مانده اما در صورت آماده شدن فهرست ۲۶۷ میلیارد دلاری از سوی ترامپ این محصولات نیز شامل این فهرست خواهند شد. 

تعرفه هایی که ترامپ نسبت به اعمال آن تهدید کرده و اکنون به مجموع ۵۱۷ میلیارد دلار جنس چینی می رسد، بیش از ۵۰۵ میلیارد دلار اجناس وارداتی از چین در سال گذشته می باشد. اما براساس داده های اداره آمار آمریکا، واردات سال ۲۰۱۸ از چین تا ماه ژوئیه (تیر) بیش از ۹ درصد در مقایسه با همین زمان در سال ۲۰۱۷ بود. 

پیش از این در روز جمعه &#۳۹;لری کودلو&#۳۹; مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد؛ دولت اظهار نظرات عمومی را پیش از تصمیم گیری در مورد فهرست تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری ارزیابی می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.