دونالد ترامپ جونیور پسر بزرگ رئیس جمهوری آمریکا در حساب توئیتر خود با قرار دادن تصویری از خبرنگار سی ان ان که در پوشش خبر توفان فلورنس تا کمر در آب قرار دارد و تیم صدا و تصویربردار او در فاصله چند قدمی درحالی که آب تنها تا بالای قوزک پا قرار دارد، ایستاده اند. این رسانه تصویری را به ارائه خبرهای جعلی و فریب افکار عمومی مخاطبان این شبکه متهم کرد.

پسر بزرگ ترامپ درتوئیت خود با انتشاراین تصویرنوشت:برای آنکه دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) را بد جلوه دهید، دروغ گفتن را متوقف کنید.

اندرسون کوپر خبرنگار ارشد و کهنه کار سی ان ان که ویژه برنامه &#۳۹;۳۶۰ درجه &#۳۹; را می گرداند برای روشن شدن این موضوع نزد مخاطبان این رسانه گفت:سال هاست که پوشش خبری زیادی را در نقاط جهان انجام داده ام و برخی مواقع با این انتقاد که گزارش هایم با فرضیه توطئه و صحنه سازی صورت گرفته، همراه بوده است و یا اینکه در پوشش خبری در جریان زلزله هائیتی یک نوجوان سیاه پوست را که از ناحیه سر به شدت زخمی و دچار خونریزی شدید شده بود، سپر انسانی خود قرار داده ام، مواجه بوده ام.

وی ادامه داد: در باره این تصویر که توسط پسر بزرگ ترامپ در شبکه های اجتماعی چون توئیتر انتشار یافت و فرد دیگری نیز با انتشار همین تصویر امااز زاویه ای دیگر سی ان ان را به مبالغه در باره توفان فلورنس متهم کرده اند، باید بگویم، درحقیقت این تصاویر مربوط به توفان فلورنس نبوده بلکه مربوط به گزارش خبری از توفان&#۳۹;ایک&#۳۹; (IKE) در سال ۲۰۰۸ میلادی می باشد.

کوپر افزود: این تصویر این نکته را به مخاطبان القا می کند که من برای تهیه گزارشی مبالغه آمیز برای سی ان ان در آب زانو زده و یا در گودالی ایستاده ام.گزارشی که در آن زمان از این منطقه توفان زده تهیه کرده بودم هم نقطه کم آب و هم نقطه عمیق و پرآب داشت.بارها یادآور شدم که در همان نزدیکی جاده ای بود که آب روی سطح آن اندک بود و وسایل نقلیه امداد رسان برای نجات ساکنان محلی آنها را از آن مکان انتقال می دادند.تیم صدابردار و تصویربردار در این نقطه ایستاده بودند.

کوپرگفت:تصاویری از آن گزارش برای مخاطبان هم اکنون پخش خواهد شد که نشان می دهد، در نقطه ای که ایستاده ام راه می روم و با یکی از ساکنان محلی همراه با من در این عمق از آب راه می رود و این نشان می دهد که نه در گودال ایستاده ام و نه زانو زده ام.

سی ان ان گزارش های تصویری مربوط به این تصاویر در رد ادعای پسر بزرگ ترامپ را منتشر ساخت که نشان می دهد همزمان با کوپر و در کنار وی افراد دیگری ایستاده و عبور می کنند که عمق آب زیاد است.

خبرنگار کهنه کار سی ان ان در انتقاد از اقدام پسر ترامپ خطاب به مخاطبان این شبکه تلویزیونی گفت:به مدت ۱۴ سال است که توفان های رخ داده در آمریکا را پوشش خبری داده ام اما هرگز تصویری از پسر ترامپ در چنین مکان هایی ندیده ام و وی در آن زمان ها در مناطق مختلف جهان سرگرم شکار بوفالو آفریقایی و گراز بوده و یا شاید هم اکنون نیز در محلی سرگرم شکار است.

به گزارش ایرنا، توفان &#۳۹;ایک&#۳۹;به مدت ۱۵روز در اوایل ماه سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی روی داد و با وزش بادهایی با سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت باهاما، کوبا، ایالت های میانه جنوبی آمریکا را در نوردید و خسارتی بالغ بر ۳۸ میلیار دلار به بار آورد .

توفان کنونی فلورنس نیز که از نوع توفان های اقیانوس اطلس بوده، نخستین بار در ۳۰ اوت گذشته برابر با هشت شهریور پدید آمد و در اول ماه سپتامبر به عنوان یک توفند قوت گرفت و مسیر خود را به سمت سواحل جنوب شرقی آمریکا در پیش گرفته است و بنابر گزارش شبکه &#۳۹;سی. بی .اس نیوز&#۳۹; تاکنون ۳۲ کشته در سه ایالت کارولینای شمالی و جنوبی و ویرجینیا برجای گذاشته و همچنین موجب خاموشی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی و تجاری در دو ایالت کارولینای شمالی و جنوبی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.