کریستین بلاسی فورد پنجاه و یک ساله که در دانشگاه تدریس می کند برت کاوانو را که ترامپ برای ریاست بر دیوان عالی آمریکا مد نظر دارد، متهم کرده است سی و شش سال پیش در مراسم شبانه ای که در حومه واشنگتن برگزار شده بود به او تعرض کرده است اما کاوانو این اتهام را به شدت رد می کند.

بلاسی سه شنبه شب با ابراز نگرانی از این که در روزهای اخیر و مشخصا پس از رسانه ای شدن نامش بارها با تهدید به مرگ روبرو شده است، خواستار آن شد که پیش از شرکت در جلسه کمیته قضایی سنا پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) تحقیقاتی را در این باره انجام دهد.

اتهاماتی که بلاسی بر ضد کاوانو مطرح کرده ممکن است مانع از تایید فرد مورد اعتماد دونالد ترامپ در بالاترین سمت دیوان عالی آمریکا شود این در حالی است که تا برگزاری انتخابات کنگره که می تواند برای دستگاه اجرایی آمریکا بسیار تعیین کننده و خطرناک باشد، تنها شش هفته دیگر باقی است.

بلاسی که محقق روانشناسی است و در ابتدا مایل بود که در قضیه اتهام به نامزد ریاست دیوان عالی آمریکا بی‌نام و نشان بماند، روز دوشنبه از طریق وکیل مدافع خود اعلام کرد حاضر است برای شهادت درباره تعرضی که کاوانو به وی کرده است در سنای آمریکا شهادت دهد. این موضوع می تواند در سرنوشت کاوانو بسیار تعیین کننده باشد چرا که طبق قوانین رایج در آمریکا سنا تصمیم نهایی را در خصوص انتصابات دیوان عالی خواهد گرفت.

همزمان با این اتفاق قاضی کاوانو نیز اعلام کرده حاضر است برای دفاع از شرافت خود در سنای آمریکا حضور یابد.

به این ترتیب کمیته قضایی سنای آمریکا تصمیم گرفته است این دو نفر را از بیست و چهارم سپتامبر برای شهادت به جلسات عمومی سنا فرابخواند.

اما بلاسی در نامه ای که روز سه شنبه از طریق وکلای خود به چاک گراسلی سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا ارسال کرد اعلام کرد لازم است که پیش از حضور وی در جلسه استماع سنا، پلیس فدرال ابتدا درباره تهدیدهایی که در این قضیه بر ضد وی صورت گرفته است تحقیقات لازم را به عمل آورد.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه تاکید کرد برای انتخاب اعضای دادگاه عالی این کشور نیازی به دخالت پلیس فدرال آمریکا نیازی نیست. ترامپ که در کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران صحبت می کرد خاطر نشان ساخت تصور نمی کنم در این قضیه نیازی به دخالت پلیس فدرال آمریکا باشد و مسئولان این نهاد خود نیز نمی خواهند دخالتی در این ماجرا داشته باشند.

وکلای مدافع بلاسی می گویند این محقق دانشگاه در روزهای اخیر پس از علنی شدن هویتش در ماجرای اتهام تعرض جنسی به کاوانو با فشارهای شدید و حتی تهدید به مرگ روبرو بوده است، مکاتبات الکترونیکی‌اش هک شده و حتی خانواده اش مجبور شده است محل زندگی‌اش را تغییر دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.