«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در سخنانی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل به انتقاد از رویه و ناتوانی این سازمان در تحقق عدالت پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری النشره، او گفت که سازمان ملل باید وجدان درونی باشد که عدالت را محقق می‌کند اما به دلیل وجود حق وتو در شورای امنیت، نمی‌تواند تصمیمات قانونی در حق ملت‌ها بگیرد.

رئیس‌جمهور لبنان در این خصوص گفت: قطعنامه ۴۲۵ در خصوص لبنان پس از ۲۲ سال اجرایی شد و قطعنامه‌های مرتبط با لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی ۷۰ سال است که فقط یک تکه کاغذ محسوب می‌شود اما قطعنامه تجزیه فلسطین فورا به اجرا در آمد.

میشل عون تأکید کرد که کشورش با هر گونه مماشات با پرونده آوارگان فلسطینی و تلاش برای جلوگیری از حق بازگشت آن‌ها مخالف است و در راستای بازگشت آن‌ها به کشور خودشان قدم خواهد برداشت.

وی در ادامه قانون «کشور یهود» مصوب پارلمان رژیم صهیونیستی را سرکوب آشکار صلح و راه‌حل دو دولتی دانست.

عون در خصوص قطع کمک‌های آمریکا به سازمان «آنروا» نیز گفت: آیا سختی‌های پناهندگان پایان یافته است؟ یا هدف از پایان نقش آنروا تلاشی برای از بین بردن صفت «پناهنده» برای پناهندگان فلسطینی و ادغام آن‌ها در کشورهای میزبان آن‌هاست؟

رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد که هدف آمریکا از این کار محو هویت فلسطینی و اسکان دائمی آن‌ها [در کشورهای میزبان] است.

او در خصوص بحران سوریه و آوارگان سوری در لبنان نیز گفت که بیشتر مناطق سوریه امن شده‌اند و سوری‌هایی که به لبنان آمده‌اند پناهنده سیاسی نیستند؛ بیشتر آن‌ها به دلیل اوضاع امنیتی یا مشکلات اقتصادی به لبنان آمده‌اند.

میشل عون تأکید کرد که لبنان تمام تلاش خود را برای زندگی آبرومندانه آوارگان سوری به کار می‌بندد اما طولانی شدن حضور آن‌ها بار سنگینی را بر لبنان متحمل می‌سازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.