خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی شرکت در یک کنفرانس خبری که روز گذشته در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شده بود پاسخ غیرمنتظره ای به پرسش یک خبرنگار در مورد اقدامات مسکو برای دعوت از کشاورزان آفریقای جنوبی به روسیه داد.

در این نشست یک خبرنگار از آفریقای جنوبی با مطرح کردن ادعایی علیه مسکو مبنی بر فریب کشاورزان سفید پوست آفریقای جنوبی برای رفتن به روسیه، از لاوروف پرسید: برنامه متقابل مسکو برای اقلیت کشاوزان سفید پوست آفریقای جنوبی که نسبت به مصادره زمین هایشان نگران هستند، چیست؟

وزیر امور خارجه روسیه نیز در پاسخی غیرمنتظره و با چهره ای تقریبا جدی گفت: «ما فعلا درگیر دخالت در انتخابات کاتالونیا هستیم.»

این پاسخ لاوروف خنده ناگهانی حضار را به دنبال داشت.

لاوروف سپس گفت: «ما وقت و هزینه ای برای این موضوع نگذاشته ایم. آفریقای جنوبی دورتر از  آن است که بخواهیم به مسائل آن بپردازیم.»

پس از برگزاری همه پرسی جدایی کاتالونیا از اسپانیا در سال ۲۰۱۷، مقامات این کشور روسیه را به دخالت در امور داخلی خود متهم کردند. لاوروف ادعاهای مادرید در مورد دخالت روسیه را رد کرد.

نخستین بار نیست که لاوروف در جمع خبرنگاران چنین پاسخ هایی می دهد. وی سال گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی، پس از آنکه مجری در مورد اتهامات علیه روسیه مبنی بر دخالت در دیگر کشورها را مطرح کرد، طی اظهاراتی شوخ طبعانه گفت:  «روسیه در یک سال گذشته فعالیت های بزرگی داشته است و دخالت در سوئد، دانمارک، مونته نگرو، مقدونیه، و اتریش را مدیریت کرده است. ما خیلی تلاش کردیم امپراتوری ژاپن را سرنگون کنیم و همه کارهایمان را انجام دادیم ولی آنها دو سال دیگر بر راس قدرت باقی خواهند ماند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.