سخنگویی که شاید به دلیل مشغله فراوان از جمله ریاست بر سازمان برنامه و بودجه آن طور که باید، انتظارات را برآورده نمی‌کرد اما به هرحال حضورش موثر بود. امروز وقت صحبت با مردم است. بازار ارز و طلا که تبدیل به چالشی جدی برای دولت شده بود، این روزها روی خوش به دولت و مردم نشان داده و شاید این اتفاق بهترین فرصت برای آغاز فصل جدید گفت‌وگوی دولت با مردم باشد. در 65روز گذشته نگاه همگان اعم از موافق، منتقد و حتی مخالف به دهان دولت بود اما این نگاه‌ها همچنان چشم به راه مانده‌اند.

یکی از انتقادات جدی که در 65روز گذشته مطرح می‌شد آن بود که چرا دولت صحبت نمی‌کند؟ طبیعتا مشغله‌های کاری رییس‌جمهور و وزرا به حدی است که شاید انتظار پاسخگویی درباره تمامی مسائل انتظار زیادی بود و این دقیقا همان نقطه‌ای است که نشان‌دهنده اهمیت حضور سخنگو در دولت و صحبت با مردم است؛ صحبتی که می‌تواند علاوه بر پاسخ به سوالات، افکار عمومی را توجیه و آگاه کند. طی هفته‌های گذشته، تقریبا هر دو روز یک بار خبری درباره انتخاب سخنگوی جدید دولت در آینده‌ای نزدیک روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار می‌گرفت.

آینده نزدیکی که همچنان فرا نرسیده اما واضح است که سکوت دولت بیش از این جایز نبوده و حسن روحانی باید هرچه سریع‌تر فردی توانمند را برای این کرسی حساس جایگزین کند تا هم میدان اظهارنظر را از رقبا پس بگیرد و هم نشان دهد حرف برای گفتن دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.