به گزارش خبرگزاری رویترز، ویلبور راس، وزیر بازرگانی آمریکا در نامه‌ای به رهبران یک کمیته کنگره این کشور گفت، وزارتخانه وی در رایزنی با وزارت امور خارجه و دیگر سازمان‌های آمریکا قصد دارد در چند هفته آینده تغییراتی در سیاست‌های صادرات آمریکا اعلام کند.

ویلبور راس در نامه خود که خطاب به سناتور مارکو روبیو و کریس اسمیت، نماینده مجلس نمایندگان نوشته، گفته است: ما در حال انجام یکسری بررسی‌های فوری هستیم و انتظار داریم که اواخر پاییز یکسری اصلاحیه برای قوانین دولتی صادرات اعلام کنیم.

ویلبور راس تصریح ساخت: از جمله این بررسی‌ها مربوط به اضافه کردن یکسری اسامی افراد و شرکت‌های چینی به فهرست شخصیت‌هایی است که در معرض محدودیت‌هایی برای صدور مجوز ویژه قرار می‌گیرند و هدف بررسی سیاست‌های صدور مجوز برای کنترل تکنولوژی‌های مورد استفاده به منظور حمایت از حقوق بشر است. هرگونه تصمیم برای تحریم چین می‌تواند به یک اقدام نادر از سوی دولت دونالد ترامپ علیه چین به بهانه حقوق بشر بینجامد. همزمان آمریکا و چین مشغول یک جنگ تجاری نیز هستند اما در عین حال آمریکا خواهان کمک چین به حل مناقشه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی است.

در عین حال روبیو و اسمیت که رهبران جمهوری‌خواه کمیسیون اجرایی مجلس نمایندگان هستند، در سپتامبر به راس نامه‌ای نوشت و از دولت آمریکا خواستند که تحریم‌ها علیه چین را به دلیل رفتارش با اقلیت‌های مسلمان گسترده‌تر کند. نامه ویلبور راس پاسخی به همین نامه بوده است.

وزارت امور خارجه چین ماه گذشته میلادی نگرانی عمیقی را بابت تشدید سرکوب‌گری چین در منطقه سین‌کیانگ ابراز کرد و چین نیز در مقابل خواهان احترام به حاکمیت خود شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.