یک مقام ارشد دولت آلمان روز چهارشنبه ضمن تأکید بر اهداف این کشور برای حفظ توافق هسته‌ای برجام تصریح کرد کشورش اهداف مشترکی را با آمریکا در قبال ایران دنبال می‌کند. 

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که روز چهارشنبه  برای دیدار با «مایک پامپئو» همتای آمریکای خود به واشنگتن سفر کرد ، بعد از دیدار با وی گفت: «در نهایت (با آمریکا) اهداف مشترکی را در قبال ایران دنبال می‌کنیم. ما فقط از نظر مسیرهایی که دنبال می‌کنیم با یکدیگر اختلاف داریم.»

 وزیر خارجه آلمان در ادامه بار دیگر هم‌نوا با آمریکا از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد و افزود که تهران باید از سوریه عقب نشینی کند.

وزیر خارجه آلمان در حالی این سخنان را در دیدار با پامپئو بیان کرد که هفته گذشته سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در جریان حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ایجاد ساز و کار مالی برای تجارت با ایران با وجود تحریم‌های آمریکا  خبر داده بودند.

برجام، میان ایران و ۵ کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه) به اضافه اتحادیه اروپا در تیر سال ۹۴ شمسی (۲۰۱۵ میلادی) به امضای همه طرفین رسید. آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) به طور یکجانبه از برجام خارج شد اما طرف‌های اروپایی برجام مدعی ادامه اجرای تعهدات خود شده‌اند.

با وجودی‌که اتحادیه اروپا از ایجاد قوانین مسدودساز در حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا سخن می‌گوید، بسیاری از کارشناسان معتقدند که این قوانین در عمل کارایی چندانی نخواهد داشت. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.