اینجا جزئی از منطقه ۱۵( غرب آن) و در واقع در قسمت جنوبی ناحیه ۵ و ضلع شمالی ناحیه ۶ قرار دارد. محله اسلام آباد-والفجر در سال ۱۳۴۸ به مرحله بهره‌برداری و سکونت رسید. این محدوده در واقع از دو محله‌ اسلام‌آباد و والفجر تشکیل شده که به دلیل کوچک بودنشان، از سال ۱۳۸۰ و طی مصوبه دوره دوم شورایاری‌ها با یکدیگر ادغام شدند. در گذشته‌های دور شاه آباد یکی از دروازه‌های شرقی تهران تلقی می‌شد. اسلام آباد که حالا به شهرک والفجر معروف است، از جنوب به شهرک مسعودیه، از شمال به محله افسریه، از شرق به مسگرآباد و از غرب به بلوار خاتم النبیا و خیابان شهید محسن قدیانی دسترسی دارد. بنابراین اسلام آباد، در دل جنوب شرق تهران قرار دارد، منطقه‌ای که از قدیم الایام جزو پویاترین مناطق به شمار می‌آمد.

رهن_و_اجاره_آپارتمان_در_اسلام_آباد

البته اسلام آباد در تهران نام دو محله است که یکی از آن‌ها، در محله اوین درکه قرار گرفته است. با این وجود هنگامی که به سراغ رهن و اجاره آپارتمان در اسلام آباد در سایت دیوار می‌رویم، همان شهرک والفجر یا اسلام آباد منطقه ۱۵ برایمان نمایان می‌شود.

اولین نکته‌ای که باید در خصوص محله والفجر-اسلام آباد به آن اشاره شود، فضای سبز بالاییست که در این محدوده متراکم است. وجود حدود 356 هزار متر مربع فضای سبز در معدود مناطق شهر تهران قرار دارد. به همین دلیل هم آب و هوای مطبوعی که اسلام آباد در میان محله‌های منطقه 15 دارد، هیچ‌کدام آن‌ها ندارند. بوستان والفجر معروف‌ترین و بزرگ‌ترین پارک در این محله عنوان می‌شود. از سوی دیگر، 29 هزار نفر جمعیت در اسلام آباد سکونت دارند که به نوع خود آمار کمی نیست. از اماکن فرهنگی این محل خانه فرهنگ والفجر، کتابخانه والفجر و سرای محله والفجر است. مسجد، حسینیه و دارالقرآن در اسلام آباد در تعداد فراوانی وجود دارد و البته یکی از علل این موضوع، قدیمی و اصیل بودن محله است. بنابراین ساکنین اسلام آباد-والفجر از نظر مذهبی تقریبا قوی هستند و این محل در تمامی اعیاد و عزاداری‌ها برنامه‌های خاصی دارد. امنیت بالای منطقه به این موضوع بی‌ربط نیست و کسانی که در جست‌و‌جوی رهن و اجاره آپارتمان در اسلام آباد هستند، از این نظر خیالشان راحت است.

برای اطلاع از قیمت‌های رهن و اجاره آپارتمان در اسلام آباد می‌توان به سایت دیوار مراجعه کرد. مثلا در این سایت یک سوییت 35 متری یک خوابه، با ودیعه‌ای حدود 20 میلیون و اجاره ماهیانه 400 هزار تومان به رهن داده می‌شود. سال ساخت این واحد نیز به 1387 بازمی‌گردد. در آگهی دیگری، واحدی 74 متری و یک خوابه در این محله، با 30 میلیون ودیعه و 600 هزار تومان ودیعه به اجاره می‌رسد. طبق گفته فروشنده این ساختمان 10 واحدی است و واحد مورد نظر در طبقه چهارم قرار دارد. در ضمن آپارتمان و انباری از دیگر امکانات عنوان شده است.

دقت کنید چنانچه در موتور جست‌و‌جوی سایت دیوار، شهرک والفجر را هم به گزینه‌ها اضافه می‌کنید، با موردهای شهرک والفجر شیخ بهایی یا شهرک والفجر جنت آباد اشتباه نشود. در این سایت آپارتمان 80 متری و دو خوابه با 50 میلیون ودیعه و ماهیانه یک میلیون تومان واقع در شهرک والفجر منطقه 15 اجاره آگهی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.