تیم فوتبال استقلال تهران از ساعت ۱۶:۴۵ امروز جمعه در نهمین دیدار خود در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان تیم سپاهان بود که این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید. کی روش استنلی (۸۱) برای سپاهان گلزنی کرد.

در روز نیمکت نشینی مجدد سیدمهدی رحمتی، استقلال این مسابقه را با ترکیب سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وریا غفوری، میلاد زکی پور، علی کریمی (۱۷ - مارکوس نیومایر)، فرشید باقری، طارق همام، مهدی قائدی (۴۵ - فرشید اسماعیلی)، الهیار صیادمنش و مرتضی تبریزی (۶۷ - الحاجی گرو) آغاز کرد.

دو تیم در نیمه اول این مسابقه بازی سرعتی و پربرخوردی را به نمایش گذاشتند. شاگردان وینفرد شفر در استقلال روی شوت های از راه دور برنامه داشتند و توسط مهدی قائدی، الهیار صیادمنش و مارکوس نیومایر شانس خود را برای گلزنی از این روش امتحان کردند که البته راه به جایی نبردند.

علی کریمی هافبک ملی پوش استقلال که سابقه بازی در سپاهان را هم دارد، در دقیقه ۱۷ به خاطر مصدومیت از زمین خارج شد و نیومایر جای او را گرفت.

در نیمه دوم بازی با حساسیت و حاشیه بیشتری دنبال شد. شفر فرشید اسماعیلی را به جای قائدی وارد زمین کرد و در دقیقه ۶۷ هم مرتضی تبریزی را از زمین خارج کرد تا الحاجی گرو جای او را بگیرد.

اعتراضات به داور بازی در این نیمه بعد از صحنه مشکوک در محوطه جریمه سپاهان شروع شد. در دقیقه ۵۴ محمد دانشگر در محوطه جریمه سپاهان زمین خورد و استقلالی ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور رای به ادامه بازی داد.

۴ دقیقه بعد، ساسان انصاری مهاجم سپاهان بعد از برخورد با طارق همام در محوطه جریمه استقلال زمین خورد. رضا کرمانشاهی داور مسابقه به نشانه پنالتی در سوت خود دمید ولی سجاد طوسی کمک داور مسابقه پنالتی سپاهان را وتو کرد تا اینبار سپاهانی ها نسبت به تصمیم داور معترض شوند.

در دقیقه ۶۰ مهدی کیانی شوت سنگینی را به سمت دروازه استقلال زد که این شوت ثمری نداشت. در دقیقه ۶۴ مارکوس نیومایر پشت ضربه کاشته استقلال قرار گرفت و توپ وی هم با اختلاف کم از کنار دروازه سپاهان بیرون رفت.

در نهایت این تیم سپاهان بود که در دقیقه ۸۱ توانست روی ضربه سر کی روش استنلی گل برتری را به ثمر برساند. حرکت سریع سعید آقایی از سمت راست دفاع استقلال و ارسال او با ضربه سر کی روش وارد دروازه آبی پوشان شد. کی روش بعد از این گل دقایقی روی زمین افتاد و کادر پزشکی تیم سپاهان هم بالای سرش حاضر شد ولی این مهاجم برزیلی مشکلی برای ادامه کار نداشت.

در دقیقه ۹۱ استقلال بهترین فرصت این بازی خود را روی ضربه سر روزبه چشمی به دست آورد ولی این توپ به تیرک دروازه سپاهان خورد. 

در نهایت بازی با همین یک گل به اتمام رسید تا سپاهان با ۲۲ امتیاز جایش را در رده دوم جدول محکم کند. استقلال هم که در سه بازی گذشته خود (در لیگ و جام حذفی) پیروز شده بود، ۱۴ امتیازی باقی ماند و باتوجه به برد تراکتورسازی، به رده ششم جدول سقوط کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.