مهدی فروزان گفت: یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۹۵  زائر تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۲ آبان ماه به‌مشهد وارد شده‌اند که از این تعداد، سهم جاده‌ای ۲۰۴ هزار و ۹۷۵ نفر، هوایی ۷۰ هزار و ۲۷۸ نفر، ریلی ۱۱۱ هزار و ۱۴۰ نفر و وسایل نقلیه شخصی یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۷۲ نفر بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین، ۲۵ هزار و ۵۵۰  زائر پیاده نیز در جاده‌های مواصلاتی و منتهی به‌مشهد و در مسیرهای هشت‌گانه در حال تردد هستند و ۷ هزار زائر پیاده نیز تاکنون در مشهد اسکان یافته‌اند. 

وی افزود: ۲۳ هزار و ۲۵۰ نفر نیز از افغانستان از طریق مرز دوغارون برای شرکت در مراسم پایانی ماه صفر وارد خراسان رضوی شده‌اند و ۱۳۵ هزار زائر خارجی که از کشورهای پاکستان، آذربایجان، ترکیه و افغانستان در مراسم اربعین شرکت کرده بودند، اغلب آنها برای شرکت در مراسم پایانی ماه صفر به‌مشهد سفر می‌کنند.

فروزان با اشاره به‌اینکه در ایام پایانی ماه صفر هیچ‌گونه افزایشی در قیمت بلیت وسایل حمل و نقل عمومی نداریم؛ ادامه داد: ۲۲۱ اورژانس جاده‌ای و شهری در این ایام به‌زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و ۶ فروند بالگرد نیز روند امداد و نجات به‌زائران را رصد می‌کنند،  از طرفی زائران پیاده‌ای که دارای کارت باشند از خدمات رایگان در بیمارستان‌های دولتی در این ایام برخوردار می‌شوند.

گفتنی است شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۳۱۳۵ و همچنین شماره پیامک ۱۰۰۰۱۸۱ در پویش بزرگ مردمی شهروند مهمان‌نواز ویژه دهه پایانی ماه صفر مشارکت داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.