حسینعلی امیری روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: آمریکائی ها در تحریم های نفتی و بانکی علیه کشورمان مرتب عقب نشینی می کنند.

وی اظهار داشت: آمریکائی ها پیش از این اعلام کرده بودند که صادرات نفت ایران را به صفر می رسانند و با همه کشورهایی که با جمهوری اسلامی مشارکت و همکاری دارند وارد مذاکره شده اند تا مانع از همکاری آن ها با جمهوری اسلامی شوند ولی در این زمینه موفق نشدند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه عزم امریکا برای اعمال تحریم های سخت گیرانه علیه جمهوری اسلامی جزم است، یادآوری کرد: هم اکنون کشور در موقعیت خطیری قرار گرفته است که با برنامه ریزی، وحدت جریان ها و گروه ها و یکپارچگی ملت، قوای سه گانه و روحانیت در حفظ منافع ملی می توان تاثیر تحریم ها را به حداقل رساند و از گردنه های سخت به خوبی عبور کرد.

امیری ادامه داد: کشور ما در جنگ اقتصادی قرار داشته و وزارت خزانه داری آمریکا به اتاق فکر و عملیات جنگ اقتصادی آن ها علیه ایران تبدیل شده و به صورت کامل و مستقیم از این طریق با بانک ها، موسسه های مالی و بنگاه های اقتصادی تماس گرفته و مانع از همکاری آن ها با جمهوری اسلامی می شوند.

وی گفت: آمریکائی ها فکر می کردند از طریق اقتصادی می توانند کشور ما را به زانو در بیاورند که به لطف خدا، تدابیر رهبری و برنامه های دولت نتوانستند موفق شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به مسیر توسعه آذربایجان شرقی اظهار داشت: همه ابزارهای توسعه در این استان فراهم بوده و استاندار کنونی در مدت ۱۳ ماه در این مسیر گام برداشته و خدمات خوبی ارایه کرده است.

امیری افزود: با توجه به قانون عدم بکارگیری بازنشستگان در پست های دولتی نمی توان از خدمات استاندار کنونی در این مسئولیت استفاده کرد و امید است استاندار جدید مسیر توسعه وی را ادامه دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار با اشاره به گلایه های فعالان بازار از قانون مالیات بر ارزش افزوده، تجدید نظر در این قانون را خواستار شد و گفت: در صورت تجدید نظر مجلس در این قانون از نگرانی های فعالان بازار کاسته می شود.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم افزود: وزارتخانه های اقتصادی دولت نیز باید به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشند و همه باید محکم و استوار با پایبندی به آرمان های انقلاب و رهبری از جنگ اقتصادی دشمن پیروز و سربلند بیرون بیاییم.

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی در آذربایجان شرقی طی سال های اخیر اظهار داشت: مسوولان استانی برای توسعه استان همراه و همگام هستند و پیگیر طرح ها در حوزه های مختلف از جمله راه و قطار شهری هستند.

حجت الاسلام آل هاشم با اظهار افسوس و ناراحتی از عدم ادامه بهره گیری از خدمات خدابخش در تصدی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: وی در مدت ۱۳ ماه استانداری آذربایجان شرقی خدمات خوبی انجام داده ولی باید مطیع و تسلیم قانون بود.

استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به روند اجرای راه آهن میانه - تبریز گفت: برای اجرای پل های واقع در مسیر میانه تا بستان آباد یک هزار ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار درخواست شده بود که از این میزان ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مجید خدابخش افزود: در صورت تامین بقیه اعتبار این مسیر به عنوان گلوگاه مهم و اصلی مسیر بستان آباد تا تبریز تکمیل می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.