النهرین گزارش داد، جبار المعموری، فرمانده حشد شعبی عراق اعلام کرد که سرکرده‌های مهم داعش چند روز پیش نشست محرمانه‌ای در شهرکی در سوریه و در نزدیکی مرزهای عراق برگزار کردند. مکان نشست بمب‌گذاری شده بود و در نتیجه آن پنج تن از سرکرده‌های داعش کشته شدند.

وی در ادامه افزود: طبق اطلاعات به دست آمده، تمامی کشته شدگان از حامیان برکنار شدن ابوبکر بغدادی از کرسی سرکردگی داعش بودند و  به غیر از یک نفر همگی کشته شدگان از سرکرده‌های عراقی و سوری بودند و یکی از آن‌ها مراکشی بود.

المعموری همچنین خاطرنشان کرد: شمار زیادی از سرکرده‌های داعش که در ماه‌های گذشته از سوی پهپادهای آمریکایی کشته شده‌اند، اساساً از رقیبان ابوبکر بغدادی و از مخالفان وی بوده‌اند و این امر بدین معناست که آمریکا طرح حذف زودهنگام آن‌ها را کلید زده است و این امر  بر این موضوع تاکید دارد که میان آمریکا و بغدادی ائتلافی وجود دارد تا آمریکا توانایی‌های بغدادی را تقویت کند تا داعش باقی بماند و برنامه‌های واشنگتن در این منطقه اجرا شود.

طبق اطلاعات به دست آمده، اعضای گروه تروریستی داعش در مناطقی در سوریه در نزدیکی مرزها با عراق مستقر هستند و اخباری از حضور بغدادی در یکی از این مناطق وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.