«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس پیامی توییتری در خصوص «نازنین زاغری» شهروند دوتابعیتی صادر کرد که به دلایل امنیتی در ایران زندانی است.

وی در این باره نوشت: از ایران درخواستی دارم. لطفاً شرایط درمان نازنین را فراهم کرده و اجازه دهید برای سالروز تولدش به خانه برگردد.

گفتنی است هانت ۲۸ آبان نیز سفری به ایران داشت که هدف از آن بحث و تبادل نظر پیرامون آینده برجام، بحران یمن، سوریه و آزادی شهروندان ایرانی-بریتانیایی عنوان می‌شد.

از سوی دیگر، امروز ۴ آذر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران، اخبار منتشر شده در برخی روزنامه‌های انگلیس و فضای مجازی مبنی بر اینکه هانت در ازای پرداخت چند صد میلیون پوند بدهی ایران، خواستار آزادی زاغری شده است را تکذیب کرد و گفت: این خبر، کاملا رد می‌شود، تصور می‌کنم طرح این موضوع از سوی برخی رسانه‌ها آنهم به این صورت و با ایجاد ارتباط ساختگی و مقایسه بین ۲ موضوع، از سر نا آگاهی و یا بر گرفته از برخی کانون‌های سیاسی خاص و به منظور ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی ایران و همچنین با اهداف کاملا برنامه ریزی شده صورت پذیرفته است.

قاسمی با تاکید براینکه موضوع بدهی‌های انگلیس به ایران و پرونده نازنین زاغری امری کاملا متفاوت با دو ماهیت گوناگون است، گفت: هر کدام از موارد در مقطع زمانی و حتی با فاصله بسیار به وقوع پیوسته است و مجرم شناخته شدن تبعه ایرانی -انگلیسی و تفاوت ماهوی این موضوعات یا به عبارتی این دو پرونده، اقدامی نادرست و بی منطق است و در نهایت ارتباط بر قرار کردن میان این دو مساله را کاملا مردود می‌دانم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.